בשבוע בו נפתח נתיב אגרה נוסף וברקע שיבושים בתנועת הרכבות, מפרסמת עמותת אור ירוק סקר לפיו 53% מהנוסעים ברכב פרטי לעבודה או ללימודים עושים זאת למרות זמינותה של תחבורה ציבורית, לעומת 45% אשתקד. הנכונות לנסוע בתחבורה ציבורית ירדה ל-51% לפי הסקר שנערך ביולי - ירידה מ-62% שנה קודם.
בסקר, שנערך על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בקיץ האחרון, עולה כי 57% מכלל הנשאלים רואים ברכב הפרטי אמצעי תחבורה עיקרי, לעומת 27% המשתמשים בעיקר באוטובוס, 6% במוניות (ושיעור זהה להולכי רגל, המגלמת עלייה של 200% תוך שנה) ו-3% בלבד ברכבת.
מרבית הנשאלים נקבו בנוחות כסיבה העיקרית מדוע אינם משתמשים בתחבורה ציבורית, חרף זמינותה. בין הסיבות הנוספות בהן נקבו, ניתן למנות את חוסר הרצון להיכבל ללוח הזמנים של התחבורה הציבורית (23%) ולמהירות הנסיעה ברכב פרטי (18%).
עם זאת, הסקר אופטימי; למעלה ממחצית הביעו נכונות לנסוע בתחבורה הציבורית אם תהיה נגישה, סדירה ומהירה כמו רכב פרטי. מחציתם של אלה אף ציינו בוודאות כי יסעו בתחבורה הציבורית במקרה כזה. ועדיין, המשמעות היא ש-44% סבורים או בטוחים שלא יעשו בה שימוש גם בתנאים כאלה.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, מסר כי "ממצאי הסקר מצביעים על מגמה מדאיגה, הבאה לידי ביטוי בעליה בכמות הרכבים הפרטיים על הכביש ובעקבותיה, עליה במספר תאונות הדרכים. הנוסעים בתחבורה הציבורית עושים בה שימוש בגלל שהיא זולה ובהיעדר חלופות - ולא בגלל שהיא מקלה על חייהם ומהווה אמצעי תעבורה נוח וזמין".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.