NBA: דטרויט פיסטונס בדרך לבעלות "ישראלית"?

המיליארדר טום גורס, שנולד בנצרת ועזב לארה"ב, קיבל אופציה בלעדית ל-30 יום לנהל מו"מ לרכישת הקבוצה; הערכות: הקבוצה תימכר בימים הקרובים סביב 400 מיליון דולר

קבוצת NBA נוספת צפויה לעבור ידיים בשבועות הקרובים, הפעם מדובר בדטרויט פיסטונס שנמצאת בחיפושים אחרי רוכש כבר קרוב לשנה. במסגרת הליך המכירה, קיבל המיליארדר האמריקני טום גורס אופציה בלעדית למשך 30 יום לנהל מו"מ לרכישת הקבוצה מידיה של הבעלים קארן דייוידסון.

גורס, 46, נולד בנצרת ועזב עם משפחתו לארה"ב בגיל צעיר. הוא משמש כיו"ר ומנכ"ל של קרן הפרייבט אקוויטי פלטינום האמריקנית. הקרן הגישה לאחרונה הצעה לרכישת חברת האחזקות קומברס טכנולוגיות. הונו מוערך לפי "פורבס" ב-2.2 מיליארד דולר.

המכירה של הפיסטונס היא חלק מתהליך שנמשך ב-NBA בשנתיים האחרונות, במסגרתו עברו 5 קבוצות בליגה ידיים. במקרה של הפיסטונס, הסיבה למכירה היא מותו של הבעלים ביל דייוידסון ב-2009, וההחלטה של אשתו שלא להמשיך ולהחזיק בקבוצה.

הפיסטונס נחשבו עד לפני כשנתיים לאחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה למשקיעים. תפוסת הקהל במשחקי הבית של הקבוצה שעשור האחרון היא הגבוהה בליגה ביחד עם זו של שיקגו בולס, ובנוסף הקבוצה נחשבת לרווחית באופן קבוע - בעשור האחרון היא רשמה רווח תפעולי של 26 מיליון דולר בממוצע לעונה - יותר מכל קבוצה בליגה (ביחד עם הבולס) והיא אחת מהקבוצות הבודדות בליגה שסיימו במאזן תפעולי חיובי את כל אחת מעשר העונות האחרונות.

בתקשורת האמריקנית מעריכים כי עסקת המכירה תושלם תוך כמה ימים, עבור סכום שינוע סביב 400 מיליון דולר. לפני כחודשיים קיבלה משפחת ליץ' את הבלעדיות למשך 30 יום לנהל מו"מ לרכישת הקבוצה, אלא שאז הסתיימו הדיונים ללא תוצאות.