פורד פוקוס אלקטריק, הגרסה החשמלית למכונית המשפחתית הקומפקטית של פורד, צפויה אמנם להגיע לאולמות התצוגה בארה"ב לקראת סוף 2011 ואולם כבר בימים האחרונים, בתערוכות הרכב של לאס וגאס בשבוע שעבר ודטרויט (החל מהיום), חשפה פורד את המכונית.
הנתון המעניין ביותר אותו ביקשו להדגיש בפורד לא היה דווקא הטווח המקסימלי בין טעינה לטעינה (טווח הנסיעה שלה יעמוד כנראה על כ-160 ק"מ, בדומה ל"פלואנס" של רנו ול"ליף" של ניסאן) אלא משך הטעינה עד לקבלת סוללה מלאה לגמרי. בפורד אומרים כי הסוללה תוכל להתמלא בכ-4 שעות בלבד, כמחצית מהזמן הדרוש לניסאן ליף, למשל.
ניסאן, שהחלה לשווק את ה"ליף" בחודש שעבר בארה"ב, מסרה בתגובה להודעת פורד כי "בסקרים מקיפים שערכנו בקרב צרכנים נמצא שכמעט כל הלקוחות יטענו את המכוניות שלהם בבית בשעות הלילה כך שזה ממש לא משנה אם הסוללה של המכונית תהיה מלאה ב-2 לפנות בוקר או ב-6 בבוקר".
רון קוגאן (Ron Cogan), המוציא לאור של המגזין Green Car Journal, אומר כי "אין ספק שיש כאן יתרון לפורד והם עושים נכון שהם מדגישים אותו, אבל מה שיעניין את הצרכנים בעיקר זה הטווח וכמובן מחירה של המכונית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.