החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) חנכה הבוקר (ג') מקטע בן 18 ק"מ לאורך כביש 90, כביש האורך הארוך במדינה. מדובר בחלק בין מחסום הכניסה לאילת בדרום לצומת מכרות תמנע בצפון, שבשדרוגו הושקעו 153 מיליון שקל. את הקטע חנכו הבוקר שר התחבורה ישראל כ"ץ, ראשי החברה הלאומית לדרכים ועיריית אילת.
שדרוג המקטע כלל הפיכתו מכביש חד-מסלולי בעל שני נתיבים, לכביש בעל 4 נתיבים - 2 לכל מסלול. כן כלל השדרוג הקמת מעקה בטיחות בין המסלולים במטרה למנוע תאונות חזיתיות והוספת תאורה.
זהו הקטע הראשון בתוכנית המונה חמישה בכביש 90 בו מטפלת החברה הלאומית על-מנת להגביר את בטיחות הנסיעה בכביש, תוך הכפלת הקיבולת שלו והתאמתו לצרכי התחבורה. אורכו הכולל של הכביש, אחד מארבעת כבישי האורך במדינה, משתרע על-פני 478.7 ק"מ ממעבר טאבה בדרום ועד מעבר מטולה בצפון. לפני שנה הושלם שדרוג קטע צפוני בן 35 ק"מ בכביש, מקרית שמונה לצומת עמיעד.
השלב הבא בתוכנית כולל שדרוגם של 12 ק"מ הבאים מצפון למכרות תמנע, עד לצומת החי-בר, שהשלמתם מתוכננת ליולי. בחודש הבא יצא למכרז ביצועו של השלב העוקב, בן 5 ק"מ נוספים צפונה, כשההשקעה המתוקצבת בשלושת המקטעים (כולל זה שנחנך הבוקר) מסתכמת בכ-300 מיליון שקל. בסופו של דבר מתוכנן ישודרגו 62 ק"מ מהכביש עד לצומת יהל בעלות הנאמדת ב-908 מיליון שקל, שרק כשליש מתוכה כאמור מתוקצבים.
בימים אלה החלה החברה הלאומית בדרכים לתכנן את שדרוג כביש הערבה כולו, עד צומת הערבה, בהצטלבות עם כביש הרוחב 25 - ומכאן שמדובר בסך הכול ב-160 ק"מ שעלותם ההשקעה המצרפית בהם מוערכת בכ-1.9 מיליארד שקל.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ אמר כי "בשנים הבאות, תהנה העיר גם מנמל תעופה חדיש ומסילת רכבת מהירה שיחזקו את מעמדה כצומת כלכלי בסחר היבשתי והימי". שי ברס, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ציין כי במהלך תכנון וביצוע הכביש התמודדה החברה עם הנדסיים ונופיים. "שיתוף הפעולה עם הגורמים השונים אפשר את שימורם של עצי השיטה הייחודיים ואת המעבר לצבאים הגדלים באזור".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.