הסוף לצינתוקים: ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק שתאסור על שיגור פרסומות באמצעות צלצול וניתוק השיחה. עוד אושרה הצעתו של יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, להכפיל את הקנס על משגרי פרסומות ממספרים חסומים שלא יפרטו את דרכי יצירת הקשר עמם.
הצעת התיקון לחוק התקשורת, מיוזמתם חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויוליה שמאלוב-ברקוביץ', נועדה למנוע מחברות רבות לעקוף את האיסור לשגר פרסומות בפקס, בהודעה אלקטרונית או במסרון, באמצעות שימוש במערכות אוטומטיות שמתוכננות להפסיק את החיוג בטרם מקבל המסר מספיק לענות לשיחה - וגורמות לו לחזור למתקשר ולהיחשף לפרסומת.
"רוב האנשים", הסביר ח"כ מקלב במהלך הדיון, "נוהגים לחזור לשיחות שלא נענו, ואז הם מגלים כי מדובר בחברה מסחרית ומוצאים את עצמם משלמים כסף עבור הפרסומת".
היו"ר שאמה-הכהן אמר בתגובה כי הרעיון של הצעת החוק הוא מבורך.
עו"ד פאדיה זידאן ממשרד התקשורת אמרה כי המשרד לא סבור כי יש פרצה בחוק, אך הוא לא מתנגד להצעה על מנת להבהיר כי השיטה של צינתוק מנוגדת לחוק.
עו"ד זידאן ציינה כי "מתנהלת בעניין זה תובענה ייצוגית, ובהחלטת ביניים בנושא אמר בית המשפט כי לדעתו מדובר בפרקטיקה שמנוגדת לחוק".
נציגי משרד התקשורת, זידאן ועוזר המנכ"ל נתי ביאלסטוק, הזכירו כי החוק כיום מאפשר למי שקיבל הודעת ספאם לקבל פיצוי של עד 1,000 שקל ללא הוכחת נזק.
במהלך הדיון התעוררה השאלה כיצד נוהגים עם חברות המתקשרות ממספרים חסומים. היו"ר שאמה-הכהן הציע להכפיל את הקנס במקרים כאלה, כדי ליצור הרתעה ולעודד את הנפגעים לאתר את המטרידים.
הוועדה אישרה את ההצעה לתיקון החוק לקריאה ראשונה. כמו כן אישרה הוועדה תוספת לסעיף הפיצויים לדוגמה, לפיה אם דבר הפרסומת נשלח ללא ציון דרך יצירת הקשר עם המפרסם - הקנס שיוטל על מפר החוק יוכפל ויעמוד על עד 2,000 שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.