לקראת תחילת פעילותה המתקרבת של הרכבת הקלה בירושלים, יהפוך במוצאי-שבת רחוב יפו - ציר מרכזי לתנועת תחבורה ציבורית בעיר ב-150 השנה האחרונות - למדרחוב. 21 קווי האוטובוס והמוניות שעברו ברחוב יוסטו לרחובות מצפונו ומדרומו של רחוב יפו - שבטי ישראל, ישעיהו, הנביאים, כי"ח ואגריפס.
רחוב אגריפס מדרום לרחוב יפו יהפוך לנתיב דו-סטרי מיוחד לתחבורה ציבורית, בו כלי רחב פרטיים יורשו לנסוע בין 18:00 ל-09:00 למחרת בלבד. במקביל, יחלו ברחוב יפו נסיעות ההרצה של הרכבת הקלה עד אפריל, כאשר בכוונתו של ראש העיר ניר ברקת לאפשר נסיעות במחיר סמלי לאחר מכן. זאת, במטרה לדלל את הקווים שיעמיסו על אגריפס ולאפשר לאוכלוסיות כמו ילדים, מבוגרים ובעלי צרכים מיוחדים להכיר את הרכבת.
עם הפיכתו למדרחוב, תסיר זכיינית הרכבת הקלה סיטי פס את גדרות הפלדה שהפרידו בין הולכי הרגל לכלי הרכב בתקופת העבודות, ובמקומם יוצבו זמנית גדרות קלות. במקביל, עשרות סדרנים ימוקמו בצמתים של הרחוב כדי למנוע מעבר הולכי רגל בעת נסיעת הרכבת, שתיסע בשלב הראשון במהירות נמוכה (עד 10 קמ"ש).
מהעירייה נמסר כי משרד התחבורה הצטרף לדרישתה מסיטי פס להגביר את קצב העבודות, תוך השלמת התקנת מערכות הבקרה ותחנות הנוסעים ומסירת מקטעים מוכנים לבדיקת איכות ובטיחות. פתיחת הרכבת הקלה, שתנוע בבירה לאורך 14 ק"מ, מתוכננת לאוגוסט.
עד היום הושקעו ברכבת הקלה 3.6 מיליארד שקל, רובם (2.3 מיליארד שקל) באמצעות הזכיינית והיתר על-ידי המגזר הציבורי - משרד התחבורה ועיריית ירושלים. בנוסף הושקעו בבניית תחנות וחניונים חדשים (בהר הרצל, גבעת התחמושת ופסגת זאב) 650 מיליון שקל נוספים. באביב מתוכננת השקתו של ה"רב-קו", כרטיס הנסיעה החכם בירושלים, ובימים אלה מנהלות אגד וסיטי-פס מו"מ על הכרטוס המשותף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.