קצב החיים בעידן הדיגיטלי הוא מהיר, וזמן השהייה של הגולשים באתרים שונים ברשת נמצא במגמת עלייה מתמדת. בהתאם לכך, אפליקציות רבות מושקות לאוויר מדי יום, במטרה לסייע לאנשים לנהל את החיים שלהם ביעילות, ולשתף את עיסוקיהם עם הקהילה הווירטואלית ביתר קלות. הסטארט-אפ הישראלי TicTacDo מתיימר לסייע במשימה זו, הן לגולש הפרטי והן לתאגידים.
TicTacDo הוקמה ב-2008 על-ידי יוסי דן (מנכ"ל החברה), והיא מציעה למשתמשים "אפליקציית פרודוקטיביות חברתית", כדברי דן. "הרעיון הבסיסי של האפליקציה טמון בכך שאנחנו מספקים למשתמש את הידע הרלוונטי ואת האנשים המתאימים שיוכלו לסייע להם בהשלמת המשימה", הוא אומר.
TicTacDo מאפשרת למשתמשים רשומים ליצור רשימת מטלות בקלות לכל משימה שהיא - החל מארגון מסיבת סילבסטר מושקעת, דרך ניהול פרויקט עסקי וכלה בדרך הטובה ביותר למציאת ביטוח רפואי. את הרשימות יכולים ליצור הגולשים בעצמם, או לבחור מתוך הרשימות שכבר נוצרו באתר, ושמסווגות לקטגוריות שונות.
בהתאם לטרנד השיתופיות, יכולים המשתמשים להזמין חברים (אותם ניתן לייבא מפייסבוק), לערוך איתם ביחד את המשימות, ולהתנדב למטלה ספציפית לטובת הכלל. "פיתחנו אלגוריתם שיודע לזהות את המומחיות של האנשים בביצוע משימות מסוימות, ולהציף תוך כדי תנועה את האנשים הרלבנטיים לכל מטלה", מסביר דן. "מדובר במערכת לומדת, שעם הזמן מזהה את האנשים שכבר ביצעו בהצלחה משימה מסוימת. בעתיד הקרוב, נאפשר גם למשתמשים לדרג את האנשים".
דן מאמין כי לשירות יש פוטנציאל עסקי גדול, והוא מסתמך על מחקרים של חברת גרטנר, שהעריכו כי שוק השירותים השיתופיים (Collaboration Market) שהסתכם בכ-6 מיליארד דולר ב-2006, הגיע ב-2009 ל-9 מיליארד דולר. על-פי גרטנר, שוק השירותים הלימודיים (How to Market) יסתכם ב-2010 בכ-11 מיליארד דולר. "אנחנו נמצאים בחפיפה של שני התחומים הללו", הוא אומר.
גב פיננסי מאדובי
עד כה גייסה החברה סכום של כמיליון דולר, מחברה צרפתית בשם WinSoft הנמצאת בבעלות חלקית של חברת אדובי. "אנחנו מכוונים כעת בעיקר לשוק האמריקני ומחפשים לגייס הון נוסף בקרוב", אומר דן, שבעברו ניהל את פעילות אדובי בישראל. לדבריו, באתר ניתן למצוא מעל ל-25 אלף רשימות שונות שיצרו משתמשים, וכ-13 אלף גולשים כבר נרשמו לשירות.
* מה המודל העסקי?
"השירות מוצע בשתי גרסאות - הגרסה הקהילתית שמוצעת למשתמשים בחינם ומאפשרת להם לשתף את הרשימות או היכולות שלהם; והגרסה העסקית, שמוצעת כשירות פנים ארגוני עשיר יותר, היושב בענן ומוצע תמורת תשלום. אנחנו יכולים לסייע לארגון לגלות את הידע והכישרונות הסמויים של העובדים, ולחבר בין אנשים שרוצים לבצע משימה מסוימת לבין כאלו שכבר עשו זאת".
השירות הושק לפני כחודשיים, והוא מוצע הן כאפליקציה שרצה על גבי הדפדפן, והן כווידג'ט שולחני המבוסס על אדובי Air. "הליבה של השירות צריכה לחיות באינטרנט, ובפרט בתחום העסקי, אבל בשבועות הקרובים נשיק גם אפליקציית אייפון תומכת", מצהיר דן. "אני מאמין שבעוד שנה נהיה עם יותר מ-200 אלף משתמשים ועשרות לקוחות משלמים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.