מניית היום: קיבלה אישור FDA - ומזנקת 22% במחזור ענק

מניית הביומד Cumberland מזנקת במחזור הגבוה פי 23.5 ממחזור המסחר במניה ב-3 החודשים האחרונים ■ קיבלה אישור FDA לתרופה חדשה לשיכוך כאבים

במסגרת סיקור "מניית היום" בוול סטריט בחרנו לציין את מניית הביומד Cumberland Pharmaceuticals (סימול CPIX בבורסת הנאסד"ק) שמזנקת ב-22% במחזור של 1.7 מיליון מניות - גבוה פי 23.5 ממחזור המסחר במניה ב-3 החודשים האחרונים.

החברה, שמפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות, הודיעה כי קיבלה אישור ממנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישור לתרופה חדשה מתוצרת החברה לשיכוך כאבים והורדת חום. התרופה החדשה תחליף את המוצר של החברה שמשווק כיום בשוק, ואף תרופות אחרות מאותו התחום.

התרופה החדשה תחליף מוצרים דומים שנמכרים ללא מרשם רופא בשוק, שמכילים רכיבים שעלולים לפגוע בכבד כמו acetaminophen. החברה הוכיחה ל-FDA כי המוצר שלה נקי מרכיבים אלה ומכאן האישור. קמאברלנד קיבלה אישור ביום שמנהל התרופות והמזון הודיע כי יגביל את כמות רכיבי ה-acetaminophen בתרופות שמשווקות היום, שכאמור פוגע בכבד.

Cumberland נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 140.14 מיליון דולר, במחירי מניה של 6.9 דולר. החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 43.78 מיליון דולר, ורווח של 1.9 מיליון דולר. בין בעלי המניות העיקריים של החברה בנק ההשקעות JP מורגן, וברקשייר של וורן באפט.