שיעור החשיפה השבועי של פייסבוק זינק ב-20% במהלך 2010, והוא האתר השני בגודלו בישראל - כך עולה מסקר TIM החצי-שנתי לחודש דצמבר. בראש הטבלה נותרת גוגל, עם שיעור חשיפה שבועי של 91%.
וואלה התחזק בדצמבר בכ-5% וחוזר למקום ה-3, עם שיעור חשיפה של 65.9%, ואחריו מדורג YouTube, שנחלש החודש ב-2.3% (מקום 4).
את החמישייה הראשונה סוגר ynet, שהתחזק החודש ב-6.8% לשיעור של 59.8%. אתר mako של זכיינית ערוץ 2 קשת נהנה החודש מהפופולריות של תכני "האח הגדול", וצמח ב-11.2% לשיעור של 38.8% (מקום 6).
אתרים נוספים שהתחזקו החודש הם נענע10, שעלה ב-10.3% לשיעור של 26% (מקום 7); תפוז, שצמח ב-7.3% לשיעור של 20.6% (מקום 11); ואורנג', שעלה החודש ב-14.3% (מקום 20).
בין האתרים שנחלשים החודש בולטים לרעה אתר יד2, שאיבד 14.6% משיעור החשיפה שלו (מקום 9); ו-msn ישראל, שנחלש בכ-15% (מקום 19).
"גלובס" התחזק החודש ב-9.6% לשיעור של 13.1%, בהשוואה ל"דה מרקר" שאיבד החודש 7.4% לשיעור של 13.4%. גם בראייה שנתית, "גלובס" מציג עלייה של 5.6%, בהשוואה לירידה שנתית של 8.1% ל"דה מרקר".
בנתוני הגלישה ממקומות העבודה, "גלובס" מוביל עם שיעור חשיפה של 13.8%, בהשוואה ל-13.1% ל"דה מרקר". אתר "כלכליסט" התברג לראשונה לסקר, עם שיעור חשיפה של 14.9%.
לפי נתוני גוגל טרנדס, המדד הפתוח היחידי כיום למדידת רייטינג באינטרנט שמבוסס על נתוני אמת של גלישה בפועל, התמונה הפוכה לחלוטין. לפי גוגל, ב-30 הימים האחרונים, התקופה שעליה מתבסס גם סקר TIM, "גלובס" ו"דה מרקר" הובילו את אתרי הכלכלה עם 160 אלף גולשים ביום לכל אחד. "כלכליסט" משתרך מאחור עם 100 עד 110 אלף גולשים ביום.
הפערים העצומים מחזקים את הביקורת המתמשכת על סקר TIM כסקר לא מדויק, שאינו מבוסס על נתוני אמת, כי אם על משאל טלפוני ואינטרנטי של קבוצת נשאלים מצומצמת, שנשאלת מדי חודש "היכן גלשתם בשבוע האחרון? ובחודש האחרון?"
הסקר החצי-שנתי מדד גם אתרי הסחר האלקטרוני בישראל - וואלה שופס מוביל עם שיעור חשיפה שבועי של 14.1%, ואחריו מדורג "אולסייל" (5%), P1000 ((4.1% ונענע שופס (3.3%).
סקר האינטרנט של TNS טלסקר הוא ה-59 במספר, והוא נערך בקרב 1,216 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.
לפי נתוני גוגל טרנדס (ראו גרף), ב-30 הימים האחרונים, התקופה שעליה מתבסס גם סקר TIM, "גלובס" ו"דה מרקר" הובילו את אתרי הכלכלה עם 160 אלף גולשים ביום לכל אחד. "כלכליסט" השתרך מאחור עם 100 עד 110 אלף גולשים ביום.
בגרף שלהלן מוצגים היטב הפערים, כאשר "גלובס" ו"דה מרקר" מובילים את התחום ראש בראש, ואילו "כלכליסט" (קו צהוב) ו"ביזפורטל" הרחק מאחור, בפער של עשרות אלפי גולשים מדי יום.
גוגל טרנדס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.