תוך עשור: עלות טיפול בסרטן בארה"ב - 158 מיליארד דולר

השיפור בטיפול בסרטן צפוי להוביל למעמסה אדירה על הכלכלה האמריקנית בשנים הקרובות - כך לפי נתונים חדשים שמפרסם NIH, מרכז המחקר הרפואי האמריקני הלאומי

השיפור בטיפול בסרטן צפוי להוביל למעמסה אדירה על הכלכלה האמריקנית בשנים הקרובות - כך לפי נתונים חדשים שמפרסם NIH, מרכז המחקר הרפואי האמריקני הלאומי. אם שיעור החולים במחלה ותוחלת החיים לאחר האבחון יישארו ברמה דומה לזו של היום, העלויות לטיפול בסרטן בארה"ב יאמירו ל-158 מיליארד דולר ב-2020 לעומת 124.6 מיליארד דולר ב-2010 - עלייה של 27% בעשור.

תחת הנחה שתשופר תוחלת החיים של החולים, שתעלה שכיחות המחלה ושיחדרו לשוק טיפולים נוספים שיהיו אפקטיביים יותר אך לא יפחיתו את עלויות הטיפול, עשויה המחלה לעלות למשק האמריקני 207 מיליארד דולר עד 2020. העלויות הללו אינן כוללות פרמטרים כמו אובדן ימי עבודה.

ב-2010 סרטן השד היה הסרטן היקר ביותר לטיפול במשק האמריקני ודרש הוצאה של 16.5 מיליארד דולר. אחריו סרטן המעי (14 מיליארד דולר), לימפומה (סרטן הדם - 12 מיליארד דולר), סרטן ריאות (12 מיליארד דולר) וסרטן הערמונית (12 מיליארד דולר).

עבור כל חולי הסרטן שנפטרו, העלויות היו גבוהות יותר בשנה האחרונה לחייהם. הסרטנים היקרים ביותר בשנה הראשונה, היו גם בדרך-כלל הקטלניים יותר, וביניהם סרטן המוח, הלבלב, השחלות, הגרון והקיבה.

אם כך, שתי מגמות פועלות במקביל: ככל שהסרטן נפוץ יותר, כך הוא מושך יותר חברות לפתח עבורו טיפולים; וככל שהסרטן מטופל טוב יותר, הוא מאפשר לחולים לשרוד זמן רב יותר, וכך הוא הופך נפוץ יותר.

נתון מעניין נוסף הוא שההזדקנות הטבעית של האוכלוסייה ותוחלת החיים הגבוהה יותר אחרי הגילוי של רוב סוגי הסרטן, מובילה לכך שחולה סרטן ממוצע כיום בארה"ב הוא מבוגר יותר מאשר בעבר. הטיפול בחולה מבוגר יותר הוא מסובך ויקר עוד יותר. ב-2010 חיו בארה"ב 13.8 מיליון חולי סרטן, מהם 58% היו בני 65 ומעלה.