המדדים באירופה עלו בכ-1%; ה-ZEW בגרמניה חזק מהצפי

סקר הסנטימנט העסקי בגרמניה זינק בינואר ל-15.4 נק' לעומת צפי לעלייה ל-8 נק' לעומת 4.3 נק' בדצמבר ■ מניית אפל תיקנה ועלתה בכ-5% ■ אסיה נעלה במגמה מעורבת

נעילה חזקה באירופה: הבורסות באירופה ננעלו היום (ג') בעליות שערים משמעותיות של כ-1% במדדים המובילים, על רקע נתוני מאקרו טובים בבריטניה ובגרמניה. בנוסף, מניות מגזר הבנקאות משכו את השווקים מעלה לאחר שקיבלו תמיכה מפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי בבריסל אשר תמכו בהגדלת קרן החילוץ של האיחוד ומניות מגזר הכרייה. בין המניות שבלטו לחיוב מניית רשת האופנה ברברי לאחר שדיווחה על עלייה במכירותיה.

"נראה כי בימים הקרובים לא יתקבל אישור סופי לתוכנית חילוץ חדשה, אך המשקיעים נראים קצת יותר בטוחים בכך שינקטו צעדים יותר מעשיים במקרה שמדינה נוספת תיקלע לצרות" אמר היום סוחר מוביל בשוק.

זינוק בסנטימנט העסקי בגרמניה

מדד הסנטימנט הכלכלי בגרמניה ה- ZEW עלה ל-15.4 נקודות בינואר לעומת 4.3 נקודות בדצמבר, כאשר הצפי היה כי יעלה ל-8 נקודות. המדד צופה כי דינמיקת הצמיחה בגרמניה תימשך. הסקר מבוסס על 284 אנליסטים ומשקיעים.

מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה ל-3.7% בדצמבר לעומת בתקופה המקבילה אשתקד. ומעל 3.3% בנובמבר. שיעור האינפלציה בבריטניה נותר מעל היעד של הבנק המרכזי בבריטניה העומד על 2%.

בנוסף הושפעו היום השווקים באירופה מהצלחת מכרז האג"ח הממשלתיות של ספרד, אשר מכרה אג"ח בתמורה ל-5.5 מיליארד אירו, תוך ירידה בעלויות החוב. ספרד מכרה אג"ח ל-12 חודשים בהיקף של 4.5 מיליארד דולר בריבית של 2.947% לעומת ריבית של 3.449% בהן מכרו האג"ח מסוג זה במכרז הקודם ב-14 בדצמבר. וכן מכרה אג"ח ל-18 חודשים בריבית של 3.367% לעומת ריבית של 3.721% במכרז הקודם. נזכיר כי אתמול ביטלה ספרד שני מכרזי אג"ח לתקופה של 10 שנים על רקע הזינוק בריביות ובמקום המכרזים מכרה חוב ל-10 שנים לבנקים שונים בתוספת פרמיה.

מניות הטכנולוגיה באירופה זכו להעלאת המלצה מגולדמן זאקס

Burberry ריכזה עניין בלונדון אחרי שדיווחה על עלייה במכירות ברבעון האחרון.

מניית אפל, הנסחרת בפרנפורט, עלתה היום בכ-5% לאחר שאתמול נפלה ב-6.8%. זאת על רקע חופשת המחלה שלקח מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, והדוחות שצפויים להתפרסם היום בסיום המסחר בוול סטריט.

אסיה נעלה במגמה מעורבת

אסיה נעלה את המסחר במגמה מעורבת לאחר שבורסות אסיה ננעלו אתמול בירידות שערים. הבוקר (ג') המדדים באסיה רשמו מגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים, כשאת העליה המשמעותית ביותר רושם מדד אוסטרליה של 0.81%. בניו יורק ייפתח היום שבוע המסחר לאחר סוף שבוע ארוך במיוחד בשל יום מרטין לותר קינג שצויין אתמול.

חברת Hutchison Whampoa של הביליונר לי קה-סינג, הודיעה כי היא מתכננת להפריד את עסקי הפעלת הנמלים שלה כחברה נפרדת בסינגפור. בעוד החברה לא פירטה על התוכנית, קיימים דיווחים שאומרים שחברת הבת החדשה מעוניינת לגייס 6 מיליארד דולר. החברה היא אחת ממפעילות הנמלים הגדולות בעולם, שתחתיה פועלים 308 מקומות אכסון ב-51 נמלים ב-25 מדינות. בנוסף, יש לחברה אחזקות בתחום הטלקומיוניקיישן ומלונות. מניית החברה עלתה אתמול ב-20%.

בעקבות נפילת מניית אפל ב-6.2% בפרנקפורט לאחר שסטיב ג'ובס הודיעה כי הוא יוצא לחופשת בשל מצבו הבריאותי, המניות הטכנולוגיות במדד טוקיו משכו את המדד למטה. המסחר במניית אפל בניו יורק ייפתח הערב.

לעומת זאת, המניות הטכנולוגיות בקוריאה הדרומית עלו בעקבות ציפיות למכירות גבוהות בארה"ב. מניית Samsung Electronics עלתה. כמו כן, מניית Hynix Semiconductor שרושמת עלייה משמעותית של מעל 3.7%.

מניית Nippon Steel ירדה ביותר מ-2% הבוקר אחרי בעקבות דיווח על עלייה בעלויות הייצור, אשר צפויה להביא את החברה להציג רווחים נמוכים משמעותית מתחזיותיה המוקדמות.