נעילה חיובית בוול סטריט: מניית נובל אנרג'י עלתה בכ-2%

סיטיגרופ רשמה רווח נקי של 4 סנט לעומת צפי ל-8 סנט למניה וצנחה בכ-6% ■ מדד האמפייר לינואר צפוי עלה ל-11.92 נקודות, כמעט בהתאם לתחזיות

יום המסחר הראשון לשבוע בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים קלות, זאת כשעיני המשקיעים נושאות לדו"חות של ענקית הטכנולוגיה, אפל שתדווח לאחר הנעילה. הבורסות מעבר לים נפתחו במגמה מעורבת, כשברקע המשקיעים הגיבו לאכזבה גדולה מדו"חות סיטיגרופ שפורסמו לפני פתיחת המסחר. לאחר מכן, הבורסות עברו לעליות קלות שהלכו והתחזקו לקראת הנעילה. בסיום המסחר, הדאו-ג'ונס והנאסד"ק עלו בכ-0.4% כל אחד, וה-S&P500 הוסיף בכ-0.1%.

שבוע המסחר המקוצר יעמוד בסימן פרסום דוחות הבנקים. כאמור, את יריית הפתיחה, נתנה סיטיגרופ שפרסמה היום בטרם פתיחת המסחר על מעבר לרווח לעומת הפסד אשתקד אך עדיין התוצאות נמוכות מצפי האנליסטים.

לקראת פרסום דו"חות החברות מסתמן סנטימנט חיובי, "אנו מקווים שהביצועים והטון החיובי של אינטל יחזרו על עצמם בדוחות השבוע הקרוב", אמר מארק פדו, אסטרטג שוק בקנטור-פיצג'רלד.

סנטימנט חיובי עשוי להסתמן לא רק מכיוון האופטימיות לקראת הדוחות הכספיים, אלא גם מהזירה הגלובלית בה אירופה רושמת עליות נאות על רקע נתוני מאקרו חיוביים ועל רקע הירידה בחששות מפני משבר חוב ביבשת.

היום פורסם כי רכישות משקיעים זרים של נכסים אמריקניים הסתכמו ב-85.1 מיליארד דולר בחודש נובמבר לעומת 28.9 מיליארד דולר באוקטובר. הביקוש העולמי לנכסים אמריקניים עלה ל-61.7 מיליארד דולר לעומת גידול בביקוש של 24.7 מיליארד דולר בחודש הקודם.

בשעה 15:30 (שעון ישראל) פורסם מדד הייצור של האמפייר לחודש ינואר שעלה לרמה של 11.92 נקודות לעומת 10.57 נקודות בחודש שעבר - כמעט בהתאם לציפיות לרמה של 12. פעילות הייצור באזור ניו יורק עלתה בחודש ינואר, אם כי פספסה במעט את תחזיות האנליסטים, כך מסר הבנק הפדרלי של ניו יורק. פרטי הדו"ח היו חזקים. מדד ההזמנות החדשות עלה ב-10 נקודות ל-12.4. המלאי זינק ב-18 נקודות לרמה של 25.4 נקודות. המדד עבור מספר העובדים גם כן טיפס לטרטוריה החיובית. בהמשך, פורסם סקר האמון של איגוד קבלני הבנייה בארה"ב, ה-NAHB, לחודש ינואר שנותר ברמה של 16 נקודות, בהתאם לציפיות האנליסטים.

היום ימשיך שטף הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי, לפני המסחר פרסמה ענקית הבנק סיטיגרופ ולאחר הנעילה יפרסמו אפל ו- IBM את דוחותיהן.

אפל מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, הודיע אתמול לעובדי החברה כי הוא יוצא לחופשת מחלה בלתי מוגבלת בזמן. ג'ובס הודיע כי ישאר מנכ"ל החברה בתקופה זו וכי יהיה מעורב בהחלטות אסטרטגיות חשובות. המניה הגיבה אתמול בצניחה של 7.2% במסחר באירופה בבורסת פרנקפורט.

היום תפרסם אפל את דוחותיה הכספיים, אפל צפויה להציג עלייה של 47% בהכנסות בעיקר בזכות עלייה במכירות בתקופת החגים. הרווח למניה צפוי לגדול ל-5.38 דולר לעומת 3.57 דולר ברבעון המקביל אשתקד.

סיטיגרופ רשמה רווח נקי של 4 סנט למניה לעומת צפי ל-8 סנט למניה. בסך הכל, רווחי סיטיגרופ לרבעון הרביעי הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר לעומת הפסד של 7.58 מיליארד דולר אשתקד. עוד דיווחה על זינוק בהכנסות ל- 18.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לעומת 5.41 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת תחזית האנליסטים להכנסות גבוהות יותר של 20.45 מיליארד דולר.

IBM תדווח בתום המסחר, צפויה להציג עלייה ברווח ברבעון הרביעי ל-4.08 דולר למניה מ-3.59 דולר למניה ברבעון האחרון של 2009.

אמדוקס ריכזה עניין ברקע לדיווח של "וול סטריט ג'ורנל" חברת ‏Telcordia‏, שמוחזקת על-ידי קרנות פרייבט אקוויטי, נמצאת על המדף ומחפשת רוכשים. בעלי השליטה מעוניינים למכור אותה בשווי של 1-1.5 מיליארד דולר, ובין הרוכשות האפשריות מוזכרת אמדוקס, לצד ‏HP‏, אורקל וקרנות פרייבט אקוויטי.

פלוריסטם המסחר במניית הופסק בת"א לאחר שהחברה דיווחה כי תדווח על אירוע מהותי. האירוע המהותי הינו דיווח על כך שהחברה קיבלה את אישור הרשויות הרגולטוריות באירופה ובארצות הברית להמשיך ישירות לשלב השלישי ((Phase II/III של הניסוי הקליני בתאי גזע מהשלייה (PLX). בכך "תדלג" החברה על השלב השני של הניסוי בחולי טרשת עורקים חמורה בגפיים. בנוסף, החברה קיבלה אישור להיכנס ישירות לשלב שני (Phase II) של הניסוי הקליני באינדיקציה חדשה- צליעה בינונית לסירוגין (מצב מוקדם יותר של טרשת עורקים חמורה).

נובל אנרג'י ריכזה עניין במסחר בוול סטריט בעקבות החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו בערב לאמץ המלצות הוועדה במלואן , אשר המליצה להגדיל את חלקה של הממשלה בהכנסות העתידיות מתגליות הגז והנפט בישראל לרמה של 52%-62%, לעומת כשליש היום.

פרולור נכנסת לשוק התרופות להשמנה וחתמה על הסכם מול ידע, חברת מסחור הטכנולוגיות של מכון ויצמן, לטיפול בהשמנה. הסכם זה מקנה לפרולור בלעדיות בטכנולוגיה להארכת חייהם של פפטידים (חלקי חלבונים), והיא תשתמש בה להארכת חייו של פפטיד בשם Oxyntomodulin.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]