הכנסות פייסבוק מפרסומות צפויות לגדול ל-4 מיליארד דולר השנה ולהכפיל את עצמן ביותר מחצי - כך מגלה מחקר הצופה את נתוני ענקית הרשת החברתית לקראת ההנפקה הצפויה.
קבוצת המחקר eMarketer, שערכה את המחקר, דיווחה כי פייסבוק עשויה לקחת נתח של 7.8% מסך שוק הפרסום באינטרנט, המוערך ב-28.5 מיליאר דולר ב-2011 - שיעור הגבוה ב-4.7% בהשוואה לסכום הפרסום המקוון הכולל של 25.8 מיליארד דולר ב-2010.
הפרסום המקוון של פייסבוק בארה"ב בלבד עשוי לצמוח ולהוסיף כ-1 מיליארד דולר להכנסות החברה ב-2010. "הנוכחות הגלובלית של פייסבוק היא משהו שהשווקים הבינלאומיים לא יכולים להתעלם", אמרה אנליסטית בכירה בחברת המחקר.
המחקר נערך, כאמור, לקראת ההנפקה הפרטית הקרובה שתנוהל על-ידי גולדמן זאקס, שעשויה להיות בהיקף של 1.5 מיליארד דולר לפי שווי של 50 מיליארד דולר.
בתזכיר ששלחה גולדמן זאקס ללקוחות נמסר כי הכנסות פייסבוק הסתכמון ב-1.2 מיליארד דולר ב-9 החודשים הראשונים של 2010, והרווח הנקי באותה התקופה הסתכם ב-355 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.