החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) פרסמה היום (ד') את תכנית העבודה השש-שנתית שלה בהיקף 38 מיליארד שקל. התכנית כוללת סלילה והקמה של כבישים ומסילות רכבת לאורך 135 ק"מ, הקמת 95 מחלפים חדשים והרחבת 230 ק"מ של כבישים קיימים.
מתוך הסכום הכולל של התכנית, 10.5 מיליארד שקל מיוחסים לחלקה של החברה הלאומית לדרכים בתכנית "נתיבי ישראל" עליה הכריזו שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כשנה, שהיקפה 27.5 מיליארד שקל (יתרת הסכום מיוחסת לרכבת ישראל ולחוצה ישראל).
התוכנית לפיתוח רשת הכבישים הארצית כוללת פרויקטים מתוקצבים שהוחל בביצועם בשנתיים האחרונות ועדיין לא הושלמו לצד פרויקטים חדשים שהחברה הלאומית תחל בביצועם במהלך השנים 2011-2016. תוכנית הפיתוח של החברה מבוססת רבדים, לפיה חולקו הכבישים הבינעירוניים לכבישים ב"רובד עליון" (4 דרכי אורך ו-16 דרכי רוחב) וכבישים ב"רובד משני" (שהמרחק מכל נקודה בה לרובד העליון הוא עד 15 ק"מ). שני הרבדים יוצרים רשת שתי וערב של כבישים, כאשר כבישי הרובד העליון מאפשרים נסיעה עד 130 קמ"ש ב-2-4 נתיבים.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ ציין כי התוכנית נועדה לאפשר לכל אחד ואחת תנועה חלקה מהירה ובטוחה בכל רחבי הארץ, "כדי להעניק לכל אזרח שוויון הזדמנויות, ולהפוך אותנו מעם אחד למדינה אחת". יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן אמר כי "הפרויקטים שתקים החברה בשנים הקרובות הם בשורה של ממש לאזרחי ישראל בכלל, ולתושבי הפריפריה, בפרט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.