תחלופת המניות בתיק הקניון ממשיכה להיות גבוהה יחסית, והדבר נובע משלוש סיבות:
1. צורך בשינוי משקל הסקטורים בתיק, כתוצאה משינוי מצב העוצמה שלהם. את 2010 סיימנו עם חשיפה גדולה לסקטור הצרכנות המחזורית, ועתה אנו מורידים חשיפה זו בהדרגה ומשנעים את הכסף לכיוון מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים.
2. תנודתיות של המניות, מימוש רווחים במניות שקופצות מעלה וגידור הפסדים ביחס למניות שמתחילות לרדת.
3. העובדה שהתחלנו את ינואר בפיגור קל אחרי ה-S&P500 (תופעה שחוזרת בתיק הקניון בשנות פעילותו), והרצון להשיג ניצחון על השוק גם בינואר ובכלל באופן רציף יותר, כחלק מהניסיון לאתגר עוד יותר את מעטפת הביצועים של התיק (נכון למועד כתיבת הטור, ה-S&P500 עלה 2.1% מתחילת השנה ותיק הקניון עלה 2.77%, אחרי שנסגר פער של 1% לרעת הקניון).
מבין המניות שנכנסו לתיק בולטות חברות קטנות בעיקר מסקטור הטכנולוגיה, שם נראה לי שהערך המוסף לתשואה יוכל להגיע מאותן מניות ששערן האופטי נמוך ויש להן נישה או אופק עסקי ייחודי. כך, בעוד שעם רשימת המניות מסקטור הצרכנות נמנות היינץ, נייקי, קוקה קולה, הרשי וסטארבקס (כ-40% ממניות הקניון כלולות במדד S&P500 עצמו), בקרב מניות הטכנולוגיה ניתן למצוא את GLUU (משחקים לסלולר, שווי שוק של 100 מיליון דולר), NTWK (תוכנות, שווי של 90 מיליון דולר) ו-COR (מרכזי דאטה). דוגמה למימוש רווח מהיר על מניה קטנה קיבלנו מ-ZLC, השייכת לתחום הצרכנות, שאותה מכרנו ברווח של 56%-77%. כמה מניות כאלו בתיק בשנה יסייעו לנו לדחוף אותו מעלה.
עוד מחשבות ל-2011
אמנם כבר התחלנו את 2011, אבל אנחנו עדיין צופים פני עתיד לגביה, ולכן ניקח בחשבון גם את אסטרטגיית ההשקעה של אופנהיימר, כפי שסיכם עבורנו סרגיי וסצ'ונוק: "לא בהכרח הסקטורים והמניות שעשו את 2010 יתנו את התשואה העודפת ב-2011. ההובלה עשויה להיתפס על ידי מניות חדשות המתומחרות בחסר. גם השנה צריך להיחשף לשוק המניות באמצעות בחירה של מניות בודדות, לנוכח המתאם הנמוך (התנהגות שונה של כל מניה, מה שמעניק יתרון ראשוני למודל הקניון, בהנחה שבחירת המניות תהיה טובה). צוות האסטרטגיה של אופנהיימר לא צופה עלייה דו ספרתית ולא עלייה במכפיל הרווח במניות האמריקניות.
בין המניות המומלצות להשקעה לנוכח בסיס כלכלי חזק ותמחור אטרקטיבי נמצאות CSCO, JPM, MS ו-GS. מומלץ להפחית חשיפה למניות שנתנו תשואה גבוהה ב-2010, שנסחרות במכפיל רווח חזוי הגבוה מ-15 וצפויות להציג צמיחה נמוכה מהממוצע. ברשימה מניות מתחום הנדל"ן המניב (REIT), אנרגיה, מקדונלד'ס (MCD) וחברת הפקת האנרגיה נובל (NBL)".
עוד התייחסות מעניינת קיבלנו מסרגיי לגבי אלקואה (AA), שלא נמצאת בתיק הקניון: "חברת האלומיניום הגדולה בארה"ב נסחרת בשווי שוק של כ-17 מיליארד דולר, מעסיקה כ-60 אלף עובדים ברחבי העולם ומגלגלת מחזור הכנסות שנתי של למעלה מ-20 מיליארד דולר. בשנה החולפת הפגינה המניה תנודתיות רבה, כשמחירה ירד מכ-17 דולר בתחילת 2010 לשפל של כ-10 דולר באמצע השנה, וכעת חזר לרמתו לפני שנה. במובן זה, מהווה מניית AA נגזרת של הצמיחה הכלכלית הגלובלית, אך גם משמשת כברומטר של הסיכון בשוק המניות.
"הרבעון האחרון הסתבר כמוצלח מאוד עבור אלקואה, בין השאר הודות לתכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב, שהגבירה את נכונות המשקיעים להיחשף לשוקי הסחורות ולחברות בעלות פעילות מוחשית הקשורה לצמיחה הגלובלית. במקביל, הפגינה החברה לאורך השנה האחרונה שיפור ניכר הן בשיעורי הרווחיות והן במצבת חובותיה. בדוחות הרבעון הציגה החברה הכנסות של כ-5.65 מיליארד דולר, נמוך מתחזית הקונצנזוס לכ-5.7 מיליארד דולר, אך הפתיעה בשורת הרווח הנקי עם 0.21 דולר למניה, 2 סנט מעל הקונצנזוס. התזרים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר, ואילו התזרים החופשי לאחר ההשקעות עמד על כמיליארד דולר. החברה סיימה את 2010 עם כ-1.5 מיליארד דולר מזומנים בקופה (כנגד חוב לטווח ארוך של כ-9 מיליארד דולר), והורידה את יחס החוב להון לרמה של כ-35%, בהשוואה לכ-43% טרם המשבר הפיננסי בסוף 2008.
"להערכת אלקואה, צמח הביקוש העולמי לאלומיניום אשתקד בקצב של כ-13% וצפוי לשמור על צמיחה נאה של כ-12% גם ב-2011. התופעה הבולטת בתחזיות החברה היא הצפי להאטה בביקושים לאלומיניום בשוק הסיני, מקצב צמיחה של כ-21% לכ-15%, כשהצמיחה בשאר מדינות אסיה והשווקים המתעוררים צפויה דווקא להתגבר, והביקושים במדינות המפותחות (ארה"ב ואירופה) צפויים להישאר יציבים לעומת השנה הקודמת. היחלשות הביקושים בסין עלולה להצביע על האטה בקצב הצמיחה הכלכלית שם, ובכך להסביר את תשואת החסר של מדד המניות הסיניות בחודשים האחרונים.
"כשמפלחים את מפת הביקושים לפי אזורים גיאוגרפיים, הצמיחה החזקה במיוחד לאלומיניום בשנה הקרובה צפויה להגיע דווקא ממגזרי הרכב בארה"ב וגם באירופה, עם צפי לקצב מרשים של כ-9%-13% בשוק הרכב בארה"ב (דומה לקצב הצמיחה של שוק הרכב בסין!), קצב של כ-12%-17% בתחום המשאיות באירופה ושל כ-30% בתחום זה בארה"ב. צמיחה מרשימה בתחומי המשאיות נובעת מהזמנות חדשות, לאחר תקופת היובש בהזמנות הרכב בשלוש השנים האחרונות, ודרישה לחידוש ציי המשאיות הכבדות. זאת, לצד הגברת תקני פליטת הגזים, המצריכים לעתים החלפת הצי הקיים למשאיות 'ירוקות' יותר. המצב מהווה אינדיקציה חיובית לענף התעשייה האמריקני, אחד משלושת המומלצים של אופנהיימר".
אני לוקח מהסקירה של סרגי שלוש תובנות: אופטימיות לגבי הצמיחה העולמית בכללותה; חשיבה מחודשת שלי לגבי האחזקה בחברת האלומיניום הסינית בה אני דבק (ACH) למרות חולשתה, בשל ה"פוטנציאל הסיני" הנתון בסימן שאלה; ומוטיבציה לחיפוש מניות מתחום תעשיית המשאיות (נגיעה קלה עם ECHO).
זיו סגל - A level 2 Chartered Market Technician - CMT. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.