3 הספקיות המובילןת במזון ובמשקאות, תנובה, קבוצת שטראוס ואסם, חותמות את שנת 2010 עם ירידה בנתח השוק - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".
לעומתם, החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) שהיא הספקית הרביעית בגודלה בשוק, רושמת עלייה בנתח השוק, ואילו קבוצת נטו, הספקית החמישית במזון ובמשקאות, שומרת על כוחה.
מבין 10 הספקיות הגדולות, יפאורה-תבורי וטמפו מתחזקות, יוניליוור וזוגלובק נחלשות, ואילו מאפיית אנג'ל שומרת על כוחה.
צמיחה בשוק
בשוק טיפוח הבית והפרט, מובילות השוק, חוגלה-קימברלי וסנו, רושמות ירידה בנתח השוק, ואילו הספקית השלישית, דיפלומט, רושמות עלייה בנתח השוק.
מבין 10 הספקיות הגדולות, שסטוביץ ורקיט בנקיזר נחלשות, ואילו הנקל, יוניליוור ודנשר - מתחזקות.
שוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) רשם ב-2010 צמיחה כספית של 3.7% והסתכם ב-38.6 מיליארד שקל. במונחים כספיים השוק גדל בשנה זו ב-1.37 מיליארד שקל.
בתחום המזון והמשקאות נרשמה צמיחה של 3.9% שהסתכמה ב-33.3 מיליארד שקל, ואילו בתחום טיפוח הבית והפרט נרשמה צמיחה של 2.6% שהסתכמה ב-5.3 מיליארד שקל.
תנובה, שטראוס ואסם שומרות אמנם על רמת המכירות הכספיות, וחלקן אף רושמות עלייה במכירות, אולם אצל שלושתן מדובר בצמיחה הנמוכה מצמיחת השוק, ולכן הן מאבדות נתחי שוק.
עוד ראוי לציין כי השוק חווה ב-2010 עליית מחיר, ולכן במקרים רבים משמעות השמירה על רמת המכירות הכספיות היא ירידה במכירה הכמותית, קרי, מכירה של פחות מוצרים ביותר כסף.
נתח השוק של תנובה עמד בשנת 2010 על 18.1%, לעומת 18.7% בשנת 2009. במחירים לצרכן מדובר במכירות של 6.03 מיליארד שקל. היחלשותה של קבוצת תנובה נובעת מירידה שרשמה החברה בשנה החולפת בשוק החלב, שוק שאחראי ל-50% בקירוב מהכנסותיה.
נתח השוק של שטראוס עמד בשנת 2010 על 11.2%, לעומת נתח שוק של 11.4% בשנת 2009. שטראוס רושמת צמיחה של 2% במכירות לצרכן, שבאו לידי ביטוי בגידול של 75 מיליון שקל במכירות לצרכן.
קבוצת אסם רושמת צמיחה גבוהה מעט יותר, 2.8% בלבד במכירות לצרכן, ונתח השוק שלה יורד מ-9.8% ל-9.7%.
קוקה-קולה ישראל רושמת בשנת 2010 התחזקות מרשימה, שנובעת מגידול מרשים במכירותיה של החברה-הבת טרה. החברה רשמה ב-2010 צמיחה של 11.6% במכירות לצרכן, פי שלושה מצמיחת השוק. בהתאם לכך עולה נתח השוק של החברה מ-6.7% בשנת 2009 ל-7.2% בשנת 2010. במונחים כספיים גדלו מכירותיה של החברה ב-250 מיליון שקל במכירות לצרכן.
חוגלה-קימברלי שמרה בשנת 2010 על רמת המכירות לצרכן, אולם הסטגנציה במכירות הביאה לאיבוד נתח השוק של החברה, שיורד מ-19.7% ל-19.2%.
חברת סנו הושפעה מהירידה במכירות מותגי נקה-קרליין, ולכן רושמת ירידה בנתח השוק הכולל של החברה מ-21% ל-20.3%. ראוי לציין כי מכירות מותגי סנו לבדם צמחו בשיעור גבוהה מצמיחת השוק.
חברת דיפלומט רשמה צמיחה של 7.5% במכירות לצרכן, ונתח השוק שלה עלה מ-12.6% ל-13.2%.
מזון ומשקאות
נון פוד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.