2010: מוו לא פגע במילקי; שטוזים פגע בגמדים

השקת מעדן מוו של טרה לא פגעה במכירות מילקי של שטראוס, שנסקו לשיא חדש ■ תנובה מחזקת את כוחה בקטגוריית המעדנים עם קרלו ושטוזים ■ גמדים ודניאלה של שטראוס ירדו

השקת "יופלה שטוזים" כמתחרה ל"גמדים" והשקת מעדן "מוו" כמתחרה למילקי הביאו לגידול של 7.2% בקטגוריית המעדנים, שהסתכמה בשנת 2010 ב-644 מיליון שקל, וזאת לעומת מכירות של 601 מיליון שקל בשנת 2009 - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

מדובר בגידול מרשים בקטגוריית המעדנים, שבשנת 2009 רשמה ירידה של 2.1% במכר, ואילו בשנת 2008 הקטגוריה צמחה ב-3.5% בלבד במכירות.

מילקי של שטראוס לא נפגע מהשקת "מוו" שנערכה באוגוסט 2010, והוא ממשיך להוביל בגדול את קטגוריית המעדנים, הנחשבת לאחת הקטגוריות הרווחיות בשוק החלב.

בסיכום שנה, מכירות מילקי לצרכן גדלו ב-9% והסתכמו ב-220.6 מיליון שקל. "מוו" של טרה הצליח לכבוש 2.4% מהקטגוריה, וזאת למרות שהושק רק באוגוסט 2010. היקף מכירות המותג "מוו" לצרכן הסתכמו ב-16.3 מיליון שקל.

המותג "דניאלה" של שטראוס שומר אמנם על מעמדו כמותג השני הנמכר ביותר בקטגוריה, אבל רושם ירידה במכירות זו השנה השנייה ברציפות. בשנת 2010 רשם המותג ירידה חדה של 17.5% במכירות לצרכן, ואלה הסתכמו ב-55.7 מיליון שקל, לעומת מכירות של 67.5 מיליון שקל בשנת 2009.

"קרלו" של תנובה רושם צמיחה של 10.7% במכירות, שהסתכמו ב-53 מיליון שקל, ומשתבץ כמותג המעדנים השלישי הנמכר ביותר בשוק. "קרלו" הוא מותג ווליו פור מאני שמתמודד מול "דני" של שטראוס בזירת המחיר. שני המותגים אינם נתמכים פרסומית על-ידי החברות. "דני" של שטראוס שמר אמנם על מקומו כמותג השישי הנמכר בשוק, אבל רשם ירידה של 2.6% במכירות לצרכן.

השקת "מעדן הגולן" של שטראוס בספטמבר 2010 תרמה לחיזוקו של המותג "מעדן שטראוס", וזה עולה ב-9.2% במכירות, שהסתכמו ב-52 מיליון שקל, ושומר על מקומו כמעדן הרביעי הנמכר ביותר.

שטראוס ממשיכה להוביל

המותג "גמדים" של שטראוס נפגע מהשקת "יופלה שטוזים" ורושם ירידה חדה של 16.2% במכירות לצרכן, שהסתכמו ב-49 מיליון שקל. בהתאם לכך מאבד המותג את המקום השלישי מבין המעדנים הנמכרים ונופל למקום החמישי. זו השנה השנייה ברציפות שבה המותג רושם שחיקה במכירות לצרכן.

"מעדן תנובה", שרושם עלייה של 23.4% במכירות, עוקף את "באדי" של תנובה ומשתבץ במקום השביעי כמעדן הנמכר ביותר. "באדי", שיורד ב-1% במכירות, נדחק למקום השמיני.

"יופלה שטוזים" הוא המעדן התשיעי הנמכר ביותר בקטגוריה עם מכירות לצרכן של 24.7 מיליון שקל. "טום אנד ג'רי" של טרה, שהושק בדצמבר 2009, חותם את העשירייה הראשונה.

שטראוס ממשיכה להוביל את שוק המעדנים, אבל הנתח הכספי שלה יורד מ-71.3% בשנת 2009 ל-66.4% בשנת 2010. תנובה, לעומתה, מגדילה את כוחה בתקופה, והנתח הכספי שלה עולה מ-19.5% ל-23.4%. טרה מתחזקת אף היא, והנתח הכספי שלה עולה מ-6.5% ל-7.5%.

בקרוב צפויה תנובה להשיק מתחרה ל"דניאלה" של שטראוס תחת המותג "יופלה", דבר שיחייב את שטראוס במהלכי חסימה שיווקיים.

11
 11