עליית מחירי המזון והדלק החלישו את אמון הצרכנים בארה"ב

המדד הסופי לינואר 74.2 נק' לעומת 74.5 בדצמבר ■ הצפי היה לירידה חדה יותר ל-73.5 נק' וגבוה גם מהנתון המקדים לינואר: 72.7 נק'

החששות מעליית מחירי המזון והדלק בסוף ינואר הביאו לירידה בנתון הסופי לחודש ינואר של מדד סנטימנט הצרכנים שנערך ע"י רויטרס ואוניברסיטת מישיגן לרמה של 74.2 נקודות לעומת 74.5 נקודות בדצמבר ולעומת הציפיות בשוק לירידה לרמה של 73.5 נקודות. עם זאת מדובר בשיפור ביחס לקריאה קודמת של המדד שהעריכה כי המדד ירד בינואר ל-72.7 נקודות. עם פירסום הנתון חל מהפך במסחר והמדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות אותן מוביל הנאסד"ק שמאבד כ-1.2%.

"בהנחה שהצרכנים לא מצפים לצמיחה מחודשת במשכורותיהם, הם צפויים לאמץ לעצמם קיצוצי הוצאות סלקטיביים, אמר הכלכלן הראשי של הקבוצה העורכת את הסקר והוסיף, "הצרכנים כעת אינם יכולים להחליק בקלות רכישות בעזרת שימוש בכרטיסי אשראי מאחר ולפחות בתי אב יש כיום כרטיסי אשראי וגם לאלו שיש, סביר להניח שרמת ההגבלה שלהם גבוהה יותר מבעבר".

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע פורסם דוח נפרד לפיו קפץ מדד אמון הצרכנים בינואר על רקע אופטימיות ביחס לרמת המשכורות והתעסוקה בארה"ב. דוח זה של ה-Conference Board נחשב לרגיש יותר לשוק העבודה, בעוד שהדוח שפורסם היום, מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן נחשב לרגיש יותר לשוק הפיננסי.