6 חודשים בלבד לאחר שמכירות הספרים האלקטרוניים של אמזון עבור קורא הספרים האלקטרונים קינדל מתוצרתה עקפו את מכירות הספרים בכריכה קשה באתרה, הספרים האלקטרוניים עקפו גם את מכירות הספרים הפופולריים יותר, בכריכה רכה.
על-פי נתוני אמזון , מאז תחילת 2011 קנו הצרכנים בארה"ב 115 ספרים אלקטרוניים על כל 100 ספרים בכריכה רכה באתר של אמזון. היחס בין מכירות הספרים האלקטרוניים למכירות הספרים בכריכה קשה גדל, והוא כיום 3 ל-1.
אמזון דיווחה על אבן-הדרך הזו במקביל לפרסום דו"חותיה לרבעון הרביעי של שנת 2010. מכירות החברה צמחו ברבעון הרביעי ב-36% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-12.95 מיליארד דולר - בדומה לתחזית האנליסטים. הרווח הנקי שלה היה 416 מיליון דולר, או 91 סנט למניה - זו עלייה של 8% לעומת נתוני הרבעון המקביל אשתקד וטוב במעט מהתחזיות.
אלא שהמספרים שסיפקה החברה להמשך היו נמוכים מהציפיות. הרווח התפעולי של החברה יהיה 260-385 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת תחזית ממוצעת לרווח תפעולי של 474 מיליון דולר, והכנסותיה יהיו 9.1 מיליארד דולר - נמוך מהתחזיות בוול סטריט שהיו ל-9.4 מיליארד דולר בממוצע.
מניית החברה איבדה ביום שישי האחרון 7% מערכה, ושווי השוק של החברה הוא 77 מיליארד דולר.
"הודות ללקוחותינו", אמר מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס, "זה היה הרבעון הראשון שבו הכנסותינו עברו רף של 10 מיליארד דולר".
כמנהגה, אמזון לא פרסמה נתונים מפורטים על אודות היקף מכירות הקינדל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.