מחודש ספטמבר האחרון ועד היום זינקה מניית סיוה ב-91%, לשווי חברה של יותר מחצי מיליארד דולר, וכעת מקבל הזינוק הזה גם גיבוי בתוצאות הכספיות. הכנסותיה של מפתחת הטכנולוגיה לעיבוד אותות דיגיטליים ברבעון הרביעי של 2010 רשמו קפיצה ביחס לרבעונים הקודמים של אותה שנה, מה שגם בא לידי ביטוי בשורה התחתונה. תחזית החברה ל-2011 אף צופה המשך גידול בהכנסות וברווח.
סיוה, המנוהלת על-ידי גדעון ורטהייזר, מפתחת טכנולוגיה המוגנת בזכויות יוצרים (IP) לעיבוד אותות דיגיטליים, המשולבים בשבבים המיועדים למכשירי סלולר ומכשירים המחוברים לרשת. הלקוחות העיקריים של החברה הם יצרני המכשירים הסלולריים, וב-2010 שולבו פתרונותיה ביותר מ-600 מיליון מוצרים, כשנכון להיום אחד מכל שלושה מכשירי טלפון נייד הנמכרים בעולם מכילים טכנולוגיה של סיוה.
הכנסותיה של סיוה, המעסיקה כיום כ-180 עובדים, מגיעים משני מקורות עיקריים: מכירת רישיונות, בהם רוב הכסף מתקבל בעת המכירה ויתרתו בהמשך, ותמלוגים על כל מכשיר קצה שנמכר, הנעים בין 4 ל-10 סנט למכשיר. ברבעון האחרונים גדל בעקביות חלקם של התמלוגים מסך ההכנסות, מה שבא לידי ביטוי גם בשיפור הרווחיות.
כך, מכירותיה של סיוה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-13 מיליון דולר - צמיחה של 27.5% ביחס לרבעון המקביל ב-2009 ושל 21.5% מהרבעון הקודם. ההכנסות ממכירת תמלוגים גדלו ב-55% לעומת הרבעון המקביל, לשיא של 7.5 מיליון דולר, והרווחיות הגולמית עמדה על 91.5%. בסיכום שנתי, צמחו הכנסות סיוה ב-16.7% ועמדו על 44.9 מיליון דולר.
בשורה התחתונה הרוויחה סיוה ברבעון 4.3 מיליון דולר, זינוק של 82% ביחס לרבעון המקביל, וב-2010 כולה צמח הרווח ב-46% והסתכם ב-12.7 מיליון דולר.
"לא רצים לקנות"
יניב אריאלי, סמנכ"ל הכספים של סיוה, הסביר היום ל"גלובס" את הגורמים לצמיחה שרושמת החברה: "הנישה שבה אנו פועלים היא צרה ודורשת התמחות מיוחדת, אבל השווקים מאוד גדולים. מרבית הלקוחות שהצטרפו אלינו פיתחו בעבר את הטכנולוגיה אצלם, אולם הגיעו למסקנה שהדבר לא כלכלי ועברו לקנות את הטכנולוגיה מאיתנו. את הפירות של המהלך הזה קצרנו במהלך 2010.
"ספציפית לרבעון הרביעי", הוא מוסיף, "הצלחנו להיכנס לשני שווקים: ראשית, לשוק הסיני, שם החברה ששלטה בשוק עם מכירות של טלפונים פשוטים החלה לאבד נתח לטובת שתי חברות שהן לקוחות שלנו - Spreadtrum ו-Mstar. השני הוא שוק המכשירים המחוברים תמיד לרשת ומכשירי גלישה אלחוטיים. מדובר על שוק ענק של 300-400 מיליון מכשירים שפרח ב-2010 בגלל האייפד ושחקנים אחרים, אבל מבחינתנו מדובר באותה טכנולוגיה שעושה את החיבור של המכשירים לרשת".
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של סיוה רשם אף הוא גידול משמעותי ברבעון, ל-13.8 מיליון דולר, כך שבסוף 2010 היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של כ-131 מיליון דולר, לעומת 100.6 מיליון דולר בתחילת השנה.
בהתייחסו לקופת המזומנים, אומר אריאלי כי החברה מחפשת לרכוש יכולות שאין ברשותה וטכנולוגיות הקשורות למעבדי אותות דיגיטליים, ומדגיש כי "אנחנו לא צריכים לרוץ ולקנות כדי להמשיך ולצמוח ב-2011 - הצמיחה השנה לא תדרוש השקעה של דולר אחד מקופת המזומנים".
ב-2011 מעריכה החברה כי תרשום הכנסות בטווח של 53.1-55.1 מיליון דולר, שישקפו צמיחה של 18%-23% ביחס ל-2010, ורווח נקי של 17.8-18.8 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 29%-36%. ביחס לרבעון הראשון השנה, בסיוה צופים הכנסות בטווח של 13.3-14.3 מיליון דולר ורווח נקי של 4.1-5 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.