משרד התשתיות קיבל עשרות הסתייגויות לעקרונות המדיניות שהציג בנושא הרכב החשמלי, שאותן הגיש בדצמבר לשימוע ציבורי.
אתמול (ב') חלף התאריך האחרון שבמסגרתו ניתן היה להגיש את ההסתייגויות ול"גלובס" נודע כי למשרד הוגשו הערות, מחקרים וחוות דעת משפטיות, על ידי גופים פרטיים, יבואני רכב בהווה ובפוטנציה, איגוד יבואני הרכב כאיגוד, חברות מתחום האנרגיה וגורמי מחקר. ההסתייגויות שוללות את רוב העקרונות שהוצגו בתוכנית.
ההסתייגויות שוללות בין השאר את כוונת המשרד להנהיג "טעינה מנוהלת", שתאפשר להפריד בין מחירי החשמל לבעלי רכב חשמלי לבין מחירו ברשת הארצית; כוונת המשרד לחייב "ספקי טעינה" מתווכים בקבלת רישיון; כוונת המשרד להותיר בידי חברת החשמל סמכויות מרחיקות לכת לגבי אופי השירותים והתמחור של הטעינה ועוד.
חלק מהמסתייגים טענו בפנייתם כי התקנות עשויות להנציח מונופולין של שחקנים מוקדמים בתחום, ובראשם "בטר פלייס" וליצור ספי כניסה גבוהים בפני שחקנים חדשים, שיכנסו לשוק בעתיד. גם בטר פלייס עצמה הגישה הסתייגות.
עדיין לא ברור האם ובאיזו דרך יתייחס המשרד להסתייגויות שהוצבו בפניו שחלקן לוו באיומים לסנקציות משפטיות ולפנייה לרשות להגבלים עסקיים. בענף הרכב מעריכים כי המשרד יערוך "רביזיה" של הצעותיו בתחום ועשוי לקיים שימוע נוסף בנושא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.