שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו הנחה את ראש מנהל הדלק במשרד התשתיות, חן בר-יוסף, לסיים בתוך שבועיים את בדיקת מרווחי השיווק של חברות הדלק. צוות הבדיקה בראשות בר-יוסף, שהחל בעבודתו לפני כשנה יגיש לשר את טיוטת המסקנות הסופיות של הבדיקה בתוך כשבועיים, והמסקנות הסופיות יוגשו בתוך חודשיים וחצי.
בשיחה עם בר-יוסף, אמר לנדאו כי חשוב לראות האם יש אפשרות להקל על הציבור באמצעות צמצום מרווח השיווק. גורמים במשרד אמרו ל"גלובס" כי גם אם נוריד את מרווח השיווק ב-7-8 אגורות זה עדיין משמעותי מבחינת הצרכנים. מרווח השיווק של חברות הדלק עומד כיום על 10% ממחירו של ליטר בנזין לצרכן, שהם כ-71 אגורות לליטר.
שאר המרכיבים של מחיר הדלק בתחנות הם מס הבלו (3.09 שקל לליטר), מחיר הבנזין הבינלאומי (2.4 שקל לליטר), המע"מ (1 שקל לליטר) והוצאות דלף וביטוח (6 אגורות).
בינואר 2010 הקים משרד התשתיות צוות לבדיקת גובה מרווח השיווק שגובות חברות הדלק באותו זמן עמד מחיר הבנזין לצרכנים על 5.75 שקל לליטר. את הבדיקה יזם בר-יוסף עצמו על רקע רצון לבדוק כיצד משפיעה הכנסת החובה לאפשר תדלוק בשירות עצמי בתחנות.
חברות הדלק צפויות להתנגד בחריפות להורדת מרווח השיווק. בראיון למוסף G של "גלובס" שפורסם בשבוע שעבר אמר מנכ"ל פז לשעבר מודי בן-ש"ך כי מרווח הדלק בישראל זהה למקובל במדינות אירופיות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.