חברת אייסקיור היא חברת הביומד הראשונה שהנפיקה השנה מניות. הערב הסתיים השלב הציבורי והחברה גייסו בו 6.6 מיליון שקל בנוסף על ביקושים של כ-31 מיליון שקל שהוזרמו לה בשלב המוסדי שהתקיים לפני כשבוע, החתמים בהנפקה שהיתה מובטחת בחיתום הזרימו ביקושים בהיקף של כ-1 מיליון שקל כך שבסופו של דבר השלימה החברה גיוס הון בסך 38 מיליון שקל בהנפקת המניות שקיימה.
עצם השלמת ההנפקה מהווה הצלחה לא טריוויאלית, לאחר שבמחצית השנייה של 2010 כחמש חברות ביומד נאלצו לדחות או לבטל את הנפקותיהן.
בין המשקיעים שלקחו חלק במכרז המוסדי נמצאות הקרנות העיקריות שכבר מחזיקות בחברה: גיזה (שהזמינה 22% מהיחידות), דוקור (5.5%) ו-Bridge Investments (2.4%). כך שלא מדובר במקרה הקלאסי של קרנות הון סיכון שמנפיקות את החברה בתל אביב במטרה לצאת ממנה, אלא להפך.
משתתפים נוספים במכרז המוסדי הם מגדל (30%), כלל (7.2%), פרוקסימה (4%), קידמה (4%) וכן מנורה-מבטחים ואלטשולר (3.5% כל אחת).
את ההנפקה הובילה חברת לידר הנפקות, מקבוצת לידר שוקי הון, והיא מתווספת להנפקות ביומד נוספות שהובילה החברה, כגון פלוריסטם, מזור, פרוקוגניה ועוד. מלידר הנפקות נמסר כי "החברה שמחה על השלמת הנפקה מוצלחת של חברה איכותית בתחום מדעי החיים. תוצאות ההנפקה מלמדות כי גם המשקיעים מאמינים בחברה, ולכן בחרו להיות שותפים להצלחתה". אל לידר הצטרפו גם חברות החיתום של כלל פיננסים, רוסאריו, מנורה מבטחים ומיטב.
נראה כי המשקיעים התרשמו בעיקר מן העובדה שלצד אישור השיווק בארה"ב, לחברה יש גם קוד המאפשר לקבל כיסוי ביטוחי למוצר. באמצעות הקוד יכול הרופא המבצע את הטיפול לגבות מחברות הביטוח תשלום עבור המכשיר של אייסקיור, כבר מן הפרוצדורה הראשונה. זאת - לפי התשקיף - במחיר שמניב לחברה רווח נאה.
שוק של כמיליארד דולר
אייסקיור היא חברה העוסקת בהקפאתם של גידולים באמצעות מחט המוחדרת אל תוך הגידול. דרך המחט מועבר נוזל קפוא ישירות לגידול, והוא מחסל אותו ללא פגיעה ברקמות מסביבו. המוצר הראשון מיועד לטיפול בגידולים שפירים בשד.
החברה נמצאת על סף הכניסה לשוק, וטרם חתמה על הסכמי הפצה או שיווק, אם כי כבר החלה בשיחות עם מפיצים. כיום, הטיפול בגידולים נעשה באמצעות ניתוח בהרדמה מלאה, מלבד בגידולים קטנים מאוד בהם מבוצעת ביופסיה. הפרוצדורה של אייסקיור יכולה להתבצע בהרדמה חלקית, באשפוז יום, מחוץ לבית החולים.
היום מתבצעות 700 אלף פרוצדורות ניתוחיות כאלה, ומחיר המוצר הוא כ-1,500 אלף דולר למחט. כלומר, השוק הפוטנציאלי הוא בהיקף של כמיליארד דולר. האתגרים העיקריים העומדים בפני החברה הם בניית מערך שיווק ושכנוע רופאים בכדאיות הפרוצדורה על פני ניתוח, תהליך שדורש השקעות משמעותיות בשיווק, ויכול לארוך זמן רב.
בשוק הגידולים השפירים בשד כבר פועלת חברה אמריקנית אחת, שהשיקה מוצריה לפני מספר שנים והכינה את הקרקע לכניסתה של אייסקיור.
אייסקיור הפסידה 7.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2010, לעומת 5.9 מיליון בשנה שעברה, וכבר ארבע שנים שהיא מפסידה סכומים דומים. החברה מעסיקה 16 עובדים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.