חח"י ומשרד התשתיות: לייקר מיד את מחיר החשמל ב-16%

זאת, על מנת לשפר את מצבה הפיננסי הרעוע של חברת החשמל ■ עם זאת, תעריפי החשמל לשנת 2010 צפויים לרדת בשל הגברת השימוש בגז טבעי

תעריפי החשמל לשנת 2010 צפויים לרדת, כך נודע ל"גלובס". תעריפי החשמל לצרכנים מתעדכנים בסוף כל שנה אחורה, כשהעדכון השנתי של תעריפי החשמל מתבצע לאחר הליך של שימוע פומבי שייפתח מחר. הירידה בתעריפים מוסברת בהגברת השימוש בגז טבעי לייצור חשמל במקום דלקים יקרים יותר.

חברת החשמל, בגיבוי משרד התשתיות דורשת לייקר את התעריף מיידית ב-16% על מנת לשפר את מצבה הפיננסי הרעוע של החברה. הירידה בתעריפי החשמל תקוזז בעקבות העלאת הבלו על הפחם, שעליו החליט האוצר.

הפחם משמש כדלק לייצור כ-50% מהחשמל. גורם נוסף שישפיע על היקף הירידה הוא משך הפריסה של המימון לחברת החשמל לצורך מימוש שלב ב' של תוכנית החירום. במסגרת זו תפרוס רשות החשמל לחברת החשמל חוב לצרכנים של כ-2 מיליארד שקל שנוצר כתוצאה מגביית תעריף גבוה מדי במהלך 2009 ו-2010.

סמנכ"ל חברת חשמל, משה בכר, הזהיר היום בראיון לגלי צה"ל, מפני ייקור של 10%-20% בחשבון החשמל במקרה שהחברה תצטרך לוותר על אספקת הגז ממצרים.

"אם אחרי תקופת מה של הפסקת האספקה, נגיע לשריפת כמויות גדולות של מזוט וסולר, נצטרך לדאוג לאספקה באמצעות יבוא וכמובן באמצעות הגברת הייצור המקומי של סולר. אנחנו לא יכולים להתעלם מהאפשרות של הפסקת האספקה ממצרים, בהחלט זו אחת מהאפשרויות שנשקלות.

"ההעלאה העתידית, עד שנסתמך על גז מקומי, תהיה תלויה בהיקפים שנספק, ברמת הביקושים וכמובן בתנודות במחיר של הדלקים האלה, שעכשיו אנחנו עושים בהם שימוש מוגבר. ממילא עלות של מחיר הסולר ועלות של מחיר המזוט בעולם כבר מתקרבים לרמה הזאת של מאה דולר לחבית. אנחנו רואים השלכה מיידית לגבי מחיר החשמל אם נצרוך את הדלקים האלה. מחירי הדלקים עולים בכל העולם, לא רק אצלנו".