סופם של מחשבי הנטבוק הולך ומתקרב. על-פי נתוני IDC, מכירות הנטבוקים ירדו ב-7.4% ברבעון הרביעי של השנה בישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קטגוריית המחשבים הניידים צמחה ברבעון זה ב-5.4%. בסך הכל נמכרו ברבעון האחרון של השנה 304 אלף מחשבים בישראל, מתוכם 124 אלף שולחניים ו-180 אלף ניידים. המכירות של המחשבים השולחניים גדלו ב-12.1% לעומת אותה תקופה אשתקד.
בסך הכל מכירות המחשבים הניידים גדלו בשיעור חד ספרתי של 2% בלבד. לדברי חני שטרן, אנליסטית בכירה של שוק ה-PC בישראל, "כאשר צרכנים מוציאים כסף על טלפונים חכמים וטאבלטים, לא נשארת הכנסה פנויה לרכישת מחשבים ניידים. זו הסיבה לקיטון בביקוש של מחשבים ניידים בשוק הביתי".
חברות HP ו-Dell הובילו את שוק המחשבים הניידים ברבעון הרביעי עם נתח שוק זהה של 19.4%. נתח השוק של HP ברבעון המקביל ב-2009 היה 19.5% ונתח השוק של דל היה 8.8%. לנובו דורגה במקום השלישי עם נתח שוק של 17.8% לעומת 23.6%. במקום הרביעי נמצאת אסוס עם 9.4% לעומת 8.5% ובמקום החמישי ממוקמת אייסר עם 8.5% נתח שוק לעומת 8.2%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.