המכירה המדוברת של זכויות המדינה בכביש חוצה ישראל יוצאת לדרך: אגף החשב הכללי, באמצעות הרשות הממונה חברת כביש חוצה ישראל, יפתח השבוע בהליך "Roadshow" בקרב גופים מוסדיים בשוק ההון, לשם קבלת הצעות לרכישת זכויותיה של המדינה בחברת "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. לפני שבוע חשף "גלובס" כי קרן התשתיות החדשה נוי של הפועלים שוקי הון וכלל ביטוח מתכוונת להתמודד על רכישת חלקה של המדינה בכביש. על-פי הערכות שווי שפורסמו בעבר נאמד שווי זכויות המדינה בכ-450 עד 550 מיליון שקל.
זכויות המדינה המוצעות למכירה כוללות 49% מהזכויות בפרויקט ובנוסף זכות לקבלת חוב ביניים נוסף. המכירה תבוצע בהליך תחרותי, אשר במסגרתו יציעו המתמודדים הצעות לרכישת תעודות השתתפות בזכויות האמורות. ההליך כפוף לזכות סירוב ראשונה של חברת דרך ארץ להצעת המכר של המדינה בתוך 30 יום.
לאור העניין הרב שמגלה שוק ההון בהשקעות בפרויקטי תשתיות, ובפרט פרויקטים בהם מעורבים כבר כיום גופים מובילים בשוק ההון, צופה המדינה כי הליך המכירה יעורר עניין רב, המתבטא כבר כיום במספר רב של גופים אשר פנו למדינה בבקשה להשתתף בהליך ה- "Roadshow".
כביש חוצה ישראל, משתרע ממחלף עין תות בצפון, עד מחלף שורק בדרום (כעשרה מחלפים) לאורך104 ק"מ. הכביש הינו כביש אגרה אשר הוקם ומתופעל ע"י חברת דרך ארץ, הזכיינית, בשיטת BOT ((Bulid Operate Transfer החל משנת 2002 ועד לתום תקופת הזיכיון אשר יסתיים בשנת 2029. בעלי המניות בזכיין הינם שותפות תש"י דרכים המורכבת מקרן תשתיות ישראל וגופים מוסדיים (50%) וחברת שיכון ובינוי (50%).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.