קבוצת הליסינג שלמה החזקות, שבשליטת שלמה שמלצר, מעדכנת את תנאי העסקתם של בניו של בעל השליטה - טובי ואסי. עלות העסקתו של טובי שמלצר (36), המכהן כסמנכ"ל שיווק בחברת הבת שלמה ביטוח, תעמוד על 1.1 מיליון שקל בשנה (לעומת 950 אלף היום) והיא כוללת שורה של הטבות. נימוקי ועדת הביקורת והדירקטוריון: "בתחילת עבודתו במהלך הקמתה של שלמה ביטוח הייתה אי ודאות רבה באשר לפעילותה. לפיכך, שכרו של טובי שמלצר חושב בחסר".
אסי שמלצר (41), סגן יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל חברת הבת, שלמה תחבורה, יחדל מתפקיד זה, על רקע הפעילות החדשה של ייבוא רכבי "אופל" שהוא עומד בראשה. אסי יעניק שירותי ניהול וייעוץ כסגן יו"ר פעיל של שלמה החזקות וכמנהל רכש משותף בקבוצה. תמורת שירותים שלא יפחתו מ-23 שעות עבודה שבועיות יזכה אסי שמלצר לשכר של 61 אלף שקל - מחצית משכרו הנוכחי.
בד בבד יחול שינוי באופן חישוב המענקים להם זכאי אסי שמלצר. עלות העסקתו בשנת 2010 הסתכמה ב-982 אלף שקל (על בסיס 9 חודשי עבודה) ובנוסף הוא צפוי לקבל מענק בסך של כ-600 אלף שקל בגין התוצאות השנתיות פורסמו. זאת בהתאם לשיטת הענקת הבונוס הקודמת.
שלמה החזקות סיימה את 2009 עם הכנסות של 3.2 מיליארד שקל ורווח נקי של 81 מיליון שקל. שלמה שמלצר (64), המכהן בתפקיד היו"ר, השתכר 4.6 מיליון שקל, בנו אסי שמלצר 1.9 מיליון שקל. אשתו של שלמה שמלצר, עתליה (64), היא אחראי יחסי ציבור ודירקטורית בחברה ועלות העסקתה השנתית 330 אלף שקל. סמנכ"ל הכספים, אייל בן יוסף 1.6 מיליון שקל.
עסקה מעניינית נוספת הדורשת אישור מיוחד - התקשרות החברה עם חברה פרטית בבעלות בעלי השליטה בחברה לרכישת רכבים מסוג "אופל" עד לשנת 2015. נימוקי הדירקטוריון: "החברה סבורה כי רכבי "אופל" הינם רכבים איכותיים, אשר יהא להם ביקוש בקרב קהל לקוחותיה של הקבוצה ותואמים את טעמי הלקוח הישראלי ולקוחות הקבוצה בפרט".
שלמה שמלצר פתח את שנת 2011 במלחמת ליסינג - בכוונה להגדיל את מכירות אופל הגרמנית לאחר שהזיכיון עבר לידיו מחברת UMI. המטרה היא לקחת חלק בעוגת הרכב, שם ה"מלכה" ללא עוררין מזה מספר שנים היא המאזדה, אותה מייבאת לישראל דלק רכב שבשליטת גיל אגמון. בעבר היה שמלצר יבואן רכבי סקודה, אך בהמשך הזכיינות עברה לידי צ'מפיון מוטורס.
חברות תחום ייבוא הרכב בישראל נחשבות לפרה חולבת - ב-12 החודשים האחרונים נמסרו בישראל 220 אלף מכוניות. דלק רכב מכרה בחודש ינואר 4,100 מכוניות (קצב שנתי של כ-50 אלף מכוניות).
שמלצר מצא שוכר לפרויקט "קריית שלמה" בצריפין
חברת ש.י.ר שלמה נדל"ן הציבורית, הנמצאת בשליטת שלמה שמלצר, אישרה אתמול שתי עסקאות בעלי עניין, הנוגעות להתקשרות החברה עם עסקיו הפרטיים של שמלצר. בעלי המניות והדירקטוריון ציינו כי "ההסכמים בתנאי שוק ומיטיבים עם החברה". שלמה נדל"ן עוסקת בנדל"ן מניב בישראל ובמזרח אירופה ושולטת ב"אס.אר. אוברסיז" (לשעבר גאון נכסים) בשותפות עם איליק רוז'נסקי.
שלמה שמלצר הקים באמצעות החברות הפרטיות שבשליטתו "שלמה רשת מוסכים ושירותי דרך" ו"א.ק.י אוטוקלאב ישראל" את פרויקט "קריית שלמה" בשטח של 35 דונם באזור צריפין על מגרש בשטח של כ-53 דונם. שלמה נדל"ן תשכור שטחים פתוחים וחלקים מהמבנים בהיקף של כ-4 דונם, כ-6.5 דונם בנוי ו-50 חניות תמורת 322 אלף שקל בחודש.
העסקה השנייה שאושרה: שלמה נדל"ן תשכיר לחברת ש.י.ר. שלמה יבוא רכב במסגרתו את חלקה באולם תצוגה המצוי ברחוב המסגר בת"א בתמורה לסכום חודשי לא מהותי. השטח המהווה מחצית מכלל הזכויות בנכס ויתרת הזכויות בנכס בבעלות שלמה יבוא רכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.