כץ: מגעים עם האוצר להעברת 400 מ' ש' לתחבורה ציבורית

שר התחבורה בכנס התחבורה הציבורית: "הכנסות ממיסוי רכב עומדות על 15-16 מיליארד שקל בשנה, ואפשר להקצות חלק מזה לשיפור התחבורה והכבישים"

"מדברים עכשיו על ייקור המחירים במשק, ויש מגעים בין משרד התחבורה למשרדי ראש הממשלה והאוצר לסיוע לנוסעים בתחבורה ציבורית. אם תתקבל החלטה עקרונית, ויוקצה סכום לכך, מדברים על 400 מיליון שקל וגם על סכומים אחרים, נתייעץ עם החברות, ונציע את ההצעה הנכונה בנושא לסייע לנוסעים בתחבורה הציבורית ולעודד את השימוש בה". כך אמר שר התחבורה, ישראל כץ, בכנס התחבורה הציבורית השנתי שנערך היום (ד') ומחר בים המלח.

כנס התחבורה הציבורית השנתי, מתקיים מדי שנה בים המלח ביוזמת משרד התחבורה וכלל חברות התחבורה הציבורית בישראל. במהלך הכנס ידונו השנה בסוגיות הבוערות בענף התחבורה הציבורית בארץ ובעיקר איך לייעל את הענף ולהפוך את התחבורה הציבורית בישראל לאלטרנטיבה מועדפת, במיוחד לאור העלייה המתמדת במחירי הדלק. במושבים המרכזיים לוקחים חלק בכירים ממשרד התחבורה, משרד האוצר, הרשויות המקומיות וכמובן המנכ"לים של חברות התחבורה הציבורית.

עוד אומר כץ כי "הרפורמה בתחבורה הציבורית מתנהלת. אנחנו מגבים את החברות אגד ודן שמנהלות תהליך פנימי חשוב שיאפשר את המשך הרפורמה. מאות שלטים אלקטרוניים יוצבו השנה והכרטיס החכם יוטמע ביותר חברות. בעתיד הקרוב, הנוסע יוכל לדלג על הנהג, ולהעביר את הכרטיס החכם לתשלום בעצמו, וזה יצמצם את התורים".

"בכדי לאפשר זאת, אנו מעבירים בכנסת בימים אלו חוק שיקנה לחברות סמכות בקרה ופיקוח על מערכת התשלום העצמית של הנוסעים. הענקת הסמכויות הללו לחברות לפקח שאכן מתבצע התשלום, מחויבת כדי להניע את התהליך. לאחרונה נחתם הסכם עם בנק הדואר אשר יאפשר למסלקה לפעול בתוך כמה חודשים, וכך תתאפשר למעשה נסיעה בכרטיס חכם אחד משותף לכלל חברות התחבורה הציבורית".

על ההתמהמהות בהפעלת הרכבות הקלות אומר כץ: "הרכבות הקלות הן מימד נוסף שישנה את כללי המשחק מהכיוון של גידול המשתמשים. זו בושה למדינת ישראל, שהיא נמצאת בפיגור עצום מול כל המדינות, ולא רק המדינות המתקדמות. יש החלטה של חברת נת"ע שתתחיל לבצע את "הקו האדום", ובתוך 7 שנים לכל היותר תתחיל לפעול. צריך להוציא לפועל את האוטובוסים רבי הקיבולת BRT בגוש דן, חיפה וב"ש, וקווים נוספים של רכבת קלה בגוש דן".

"גם 100 מיליארד שקל שהולכים להוציא ב-5-7 שנים הקרובות על התחבורה הציבורית לא יספיקו. צריך להשקיע עוד. הכנסות ממיסוי רכב עומדות על 15-16 מיליארד שקלים בשנה, ואפשר להקצות חלק מזה לשיפור התחבורה והכבישים".