ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הארכת כביש 6 צפונה מיוקנעם עד מחלף סומך, כך הודיע היום (א') משרד התחבורה. עלות סלילת הקטעים הנוספים נאמדת ב-3 מיליארד שקל שימומנו בחלקם באצמעות הסקטור הפרטי. הארכת הכביש מהווה חלק מהתוכנית "נתיבי ישראל" לקירוב הנגב והגליל למרכז.
"הארכת כביש 6 צפונה מבוצעת במסגרת תוכנית שתיצור רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל מקרית שמונה ועד אילת", אמר שר התחבורה ישראל כץ. הכוונה היא להאריך את כביש 6 בקטעים 3 ו-7 ולהוסיף לאורכו של הכביש 17 קילומטרים ל-140 הקילומטרים עליהם הוא משתרע כיום.
חברת כביש חוצה ישראל, בשיתוף ועדת המרכזים תגבש בקרוב מכרז בינלאומי לסלילה ולתפעול של הכביש.
בנוסף, ציין כץ כי בחודשים הקרובים תחל חברת חוצה ישראל בעבודות הסלילה של הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל, מלהבים לשוקת, זאת בהתאם לתוכנית "נתיבי ישראל".
משרד התחבורה צפוי להשקיע בעשור הקרוב מעל ל-10 מיליארד שקל בפרוייקטים תחבורתיים בצפון הארץ הכוללים הקמת רכבת העמק, מסילת עכו-כרמיאל בעלות של כ-7 מיליארד שקל ומיחלוף צמתים בהיקף של 2.5 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.