סליוול לא תתמזג לתוך עטיה גרופ; המניה עלתה ב-4%

בעלי המניות של חברת סליוול ביטלו את המיזוג ■ סליוול הייתה אמורה להפוך לפעילות העיקרית של עטיה גרופ, אולם בעלי מניות בחברה התנגדו לעסקה ופנו לבית המשפט כדי לעכבה

בעלי המניות של חברת Saliwell ביטלו את ההתקשרות עם עטיה גרופ הבורסאית, למיזוג פעילותה של סליוול לחברה.

סליוול, המנוהלת על-ידי בנצי בייסקי, מפתחת מוצרים אלקטרוניים לטיפול בחלל הפה. החברה הייתה אמורה להפוך לפעילות העיקרית של עטיה גרופ, אולם בעלי מניות בחברה התנגדו לעסקה ואף פנו לבית המשפט כדי לעכבה. סליוול לא המתינה להמשך השתלשלות העניינים, והחליטה לחפש אפיקים אחרים לגיוס ולכניסה לשוק ההון.

לאחר ההודעה עלתה מניית עטיה גרופ ב-4% והיא נסחרת לפי שווי של 6 מיליון שקל. העלייה תואמת את עמדתם של חלק מבעלי המניות לפיה ההסכם עם סליוול מקפח אותם.

על-פי מתווה העסקה, בעל השליטה בחברה, שלום עטיה המחזיק בה 36%, היה אמור לרכוש מן החברה את הנכס היחיד שלה - בניין בקרואטיה ב-6 מיליון שקל. את הסכום הזה היה אמור לקבל עטיה ממשקיע בסליוול, תמיר זולטונסקי, בתמורה למניותיו בחברה, כך שבפועל היה אמור עטיה לשלם עבור הנכס במניות. כמו-כן כללה העסקה הקצאת מניות נוספות לזולטונסקי ולמייסדי סליוול, כך שיחזיקו בסוף התהליך 90% מהחברה.

ואולם, עטיה קיבל בעסקה גם אופציות בחברה. המתנגדים טענו כי האופציות הללו בעצם מתגמלות אותו על העברת מניותיו בחברה, כך שאת נכס הנדל"ן הוא מקבל בחינם.

בתחילה אושרה העסקה באסיפה כללית ברוב של 63%, אך לאחר ההצבעה טענו בעלי מניות בחברה, ובראשן קבוצת פרופיז'ן של המשקיע רן מור, כי חלק מן המצביעים הם בעלי עניין בעסקה, שהצבעתם לא נכללת.

הם טענו כי 20% מבעלי המניות מחזיקים במניות דרך נאמנה, עו"ד אביגיל בהט, שהיא עורכת דין שגם מייצגת לעיתים את עטיה. עו"ד בהט מסרה בעבר כי בעלי המניות שהיא מייצגת אינם קשורים לבעל השליטה. נכון לעכשיו, בית המשפט כבר דחה את העסקה כדי לברר את הדברים, וגם רשות ניירות ערך התערבה וביקשה מן החברה הבהרות.