שנה בדיוק חלפה מאז הוחלט על הארכת הזיכיון לערוץ 10. אז התחייב הערוץ על החזרת כל חובות העבר, עמידה במחויבויות העתיד ומעבר שידורי החדשות לירושלים. ההחלטה העלתה ספקות רבים בקרב אנשי תעשיית התקשורת לגבי יכולתו של הערוץ לעמוד שוב על הרגליים ולהצדיק את פעילותו.
עדיין מוקדם לקבוע חד-משמעית אם הארכת הזיכיון היתה מוצדקת, אך דבר אחד ברור: בחודשים האחרונים ערוץ 10 מצליח להביא אל המסך הצהרת כוונות רצינית.
יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, אומר בריאיון ל"פירמה" כי "כשאנחנו בוחנים את עצמנו מול היעדים, עמדנו בצורה טובה בכולם, אף ששילמנו מחיר לא פשוט של שחיקה ברייטינג. ב-2011 אנחנו רואים לנגד עינינו תמונה שונה לגמרי, בעיקר משום שאנחנו מגדילים בכ-30% את ההשקעה בלוח השידורים. אנחנו אמנם לא מצפים לגידול בשיעור תואם גם ברייטינג ובהכנסות, אבל בהחלט מצפים להתחזקות הדרגתית ועקבית, גם בנתח הצפייה מול ערוץ 2 וגם בהכנסות. המטרה היא להתקרב השנה לאיזון כלכלי".
לפי הערכות של גורמים בשוק ההפקה, אותן בערוץ 10 סירבו לאשר, ההוצאה של הערוץ על תוכן במהלך 2010 הסתכמה בכ-250 מיליון שקל, לעומת 270 מיליון שקל בשנה שקדמה.
מאחר שפעילות התוכן בערוץ הוקפאה כמעט לחלוטין באמצע 2009, המשמעות היא שהערוץ צמצם את ההוצאות על תוכן בשנה שעברה ביותר מ-50%. במהלך 2011, ההוצאה של הערוץ על תוכן צפויה לגדול באופן משמעותי ולעבור את ה-300 מיליון שקל.
לפי אותם גורמים, הערוץ הצליח לקצץ את הפסדיו בצורה ניכרת במהלך 2010, ולעומת הפסד של כ-100 מיליון שקל בשנת 2009, בשנה שעברה נרשם הפסד של כ-40 מיליון שקל.
הכתבה המלאה מתפרסמת בגיליון "פירמה" שיופץ מחר, יום ג' 15.2.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.