מניית נובה מזנקת היום במסחר בבורסה ומרכזת מחזורים גבוהים. המניה משלימה עלייה של יותר מ-50% ב-3 חודשים לאחר שהבוקר (ג') פרסמה, שוב, תוצאות חזקות לרבעון האחרון.
החברה דיווחה כי ההכנסות ברבעון הרביעי של 2010 הסתכמו ב-27 מיליון דולר, עליה של 77% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2009, ועליה של 11% בהשוואה לרבעון השלישי של 2010.
הרווח הגולמי ברבעון עמד על 57.0% מהמכירות, בהשוואה ל-48.5% ברבעון הרביעי של 2009, ובהשוואה ל-55.7% ברבעון השלישי של 2010. ההוצאות התפעוליות ברבעון היו 8 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009, ו-6.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2010.
בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של 7.5 מיליון דולר ברבעון, 0.28 דולר למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 2.7 מיליון דולר, 0.13 דולר למניה, ברבעון הרביעי של 2009, ורווח נקי של 7.3 מיליון דולר, או רווח מדולל של 0.27 דולר למניה, ברבעון השלישי של 2010. נובה יצרה מזומנים בסך של 6.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת במהלך הרבעון.
הנהלת החברה מצפה להכנסות של 27.5-29.5 מיליון דולר, עם רווחיות נטו של 25%-28% ברבעון הראשון של 2011.
בשנת 2010 כולה רשמה החברה הכנסות של 86.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-39.3 מיליון דולר בשנת 2009. החברה דיווחה על רווח נקי של 22.2 מיליון דולר בשנת 2010, או רווח מדולל של 0.86 דולר למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 2.6 מיליון דולר, או רווח מדולל של 0.13 דולר למניה, בשנת 2009.
במהלך שנת 2010 החברה יצרה מזומנים בסך של 25.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת, בהשוואה לשימוש במזומנים לפעילות שוטפת בסך 1.8 מיליון דולר בשנת 2009.
סך יתרות המזומנים בסוף שנת 2010 היו 61.6 מיליון דולר, עליה של 42.6 מיליון דולר בהשוואה לסוף שנת 2009.
גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה, אמר כי "הרבעון הרביעי ושנת 2010 היו מצויינים בכל קנה מידה אפשרי. זו השנה השניה ברציפות בה אנו צומחים מעבר לכלל התעשיה, על ידי מימוש מוצלח של התוכניות האסטרטגיות שלנו. במהלך השנה, המשכנו להתאים את המודל העסקי בתחום פתרונות המטרולוגיה המשולבים לסביבה העסקית; המשכנו בחדירה לשוק פתרונות המטרולוגיה העצמאיים והכפלנו את בסיס הלקוחות; שיפרנו את הביצועים בשירות, ולבסוף, זיהינו תהליכי ייצור חדשים בתעשיית הסמיקונדוקטור המהווים הזדמנות אטרקטיבית לצמיחה".
"בכדי לשמר את אחוזי הרווחיות הגבוהים הנוכחיים שלנו, על הכנסות גבוהות יותר בטווח הרחוק, הגדלנו את ההשקעה במחקר ופיתוח ואת ההשקעות בציוד במהלך הרבעון הרביעי, והשקעה זו תמשך במהלך שנת 2011. בזכות ההשקעות האסטרטגיות שלנו, אנו מאמינים כי נצליח להגדיל את נתח השוק שלנו בשווקים הקיימים, באמצעות הצגת פתרונות חדשים והוספת אפליקציות חדשות אצל לקוחות קיימים. בנוסף, אנו מצפים להרחבת כלל פוטנציאל השוק שלנו לכמיליארד דולר במהלך השנים הבאות, על ידי הצגת פתרונות לבקרת תהליכים חדשים הנמצאים כעת בפיתוח אצל לקוחותינו. אלו הם אבני היסוד לאסטרטגיה שלנו, אשר יאפשרו לנו להמשיך ולהציג ביצועים העולים על כלל התעשיה בטווח הרחוק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.