על בד פועלת בתחום ייצור מגבונים לחים והיא בעלת מפעלים בישראל, גרמניה וארה"ב, ומייצאת מוצריה לכ-30 מדינות בעולם. באמצע 2010 היא רכשה את חברת רוזתם הישראלית, הנחשבת לשחקנית חזקה בייצור ושיווק טמפונים לשוק ה-Private Label העולמי, עם פעילות ענפה ומצליחה בארה"ב ואירופה. רוזתם מוזגה כחטיבה תחת השם בד פאם.
הרכישה הוכיחה עצמה והרחיבה את סל המוצרים ההיגייניים, תוך ניצול מערך שיווק אחד. לאחר ביקור בעל בד נוכחנו לדעת כי מעבר ליתרון זה, קיים יתרון נוסף, והוא הפוטנציאל של החברה לחסוך כ-10 מיליון שקל בשנה כתוצאה מהמיזוג. זאת בעיקר בשל השימוש המשותף בחומרי הגלם סיבים וכותנה. צעד זה יניב, להערכתנו, תוצאות נאות בשנים הקרובות. אין ספק כי מדובר בחברה בעלת ניהול איכותי ויכולת ביצועית, עם חשיבה לטווח הארוך.
עם זאת, מסתמנים נתונים מדאיגים בפעילות המסורתית של החברה, הנובעים מהעלייה החדה במחיר חומרי הגלם בעולם, בעיקר הסיבים. האופציה של גלגול התייקרות המחירים לעבר הרשתות המשווקות היא קשה, ולעיתים בלתי אפשרית; וניכר כי על בד מתמקדת כעת במאמץ להגיע להסכמות מול הרשתות לשיפור תנאי הסחר.
בשורה התחתונה: למרות שמדובר בחברה שמנוהלת היטב, הרי שמגמות עולמיות שאינן תלויות בה, עלולות להעיב על פעילותה בעתיד הקרוב. המלצתנו היא לא לרכוש עתה את המניה, שכן הרעת תנאי הסחר כתוצאה מעליות מחירי חומרי הגלם בעולם, תפגע באופן מהותי ברווחיותה בשלבים הנוכחיים. עדיף לחכות שני רבעונים ולבחון האם חלה התמתנות במחירי הסחורות.
* הכותב הוא מנהל השקעות ראשי באזימוט שוקי הון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.