זכיינית הנתיב המהיר בכביש תל-אביב-ירושלים (כביש 1), שפיר הנדסה, הגישה למשרד האוצר בקשה לפיצוי בסכום של כ-200 מיליון שקל. ההליך צפוי להתנהל במסגרת בוררות בין האוצר לבין החברה שבשליטת האחים ישראל, הראל, גיל וחן שפירא.
סכום זה מהווה כמחצית מעלות בניית הנתיב, והוא נובע מדרישתה של שפיר שהמדינה תישא באחריות לשלם את עלות השינויים בפרויקט במהלך תקופת סלילת הנתיב.
הנתיב המהיר, שנפתח לתנועה בתחילת ינואר, נסלל כפרויקט BOT (Built-Operate-Transfer), בו שותף המגזר הפרטי בבנייה ותפעול של מיזם תשתיות לאומי, תוך העברתו לידי המדינה כעבור פרק זמן שנקבע מראש.
שותפות כזו מתמרצת את היזם לסיים את הבנייה מוקדם ככל האפשר, כדי ליהנות מתקופת הכנסות ארוכה ככל האפשר.
הזכיינית העבירה לידי המדינה עם הפתיחה 140 מיליון שקל, ובתחילת יולי אמורה להעביר סכום נוסף הנאמד ב-42 מיליון שקל.
במשרד האוצר בחרו לא להגיב. שפיר מסרה כי לא תדון בנושאים הנמצאים במשא-ומתן מול המדינה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.