הטיפ היומי: מניה מתחום הנפט והגז ממנה יש להיזהר

סיטי: הפורטפוליו של ENI עדיין חסר נראות לגבי האופציות לפעילותה בטווח הארוך

חברת האחזקות האיטלקית ENI (סימול: ENI.MI) פועלת בתחום האנרגיה והתשתיות, בכל הקשור בחיפוש והפקת גז ונפט והפקת כוח חשמל. החברה פרוסה מבחינת פעילות בינלאומית במדינות כמו לוב, פקיסטן, ארה"ב וברזיל.

ENI עקפה את תחזיתנו המוקדמת ואת קונצנזוס האנליסטים בדוחותיה הכספיים לרבעון הנועל של 2010. היא הציגה נתוני E&P חזקים (Exploration and Production), ועלייה שנתית של 24% בהכנסות, ששיקפו למעשה את גובה מחירי הנפט והגז, אך קוזזו באופן חלקי בשל הצטמקות הרווחים בשיווק גז ועלייה במיסוי.

נראה כי רוב המטרות של החברה נמצאות בהמתנה עד להצגת האסטרטגיה השנתית שלה, הצפויה להתפרסם ב-3 במארס. עם זאת, להערכתנו אחת הנקודות העיקריות לפעילותה, נפח פעילות ה-E&P, תעמוד על 14 מיליארד אירו - ירידה קלה בהשוואה לשנה הקודמת.

המלצת ההשקעה שלנו מבקשת לאזן בין הערכה לא יקרה, שאנו מעמידים לחברה, לבין צמיחה שנראה כי פירותיה יבואו לידי ביטוי רק בסוף 2011. הכנסותיה רגישות לשינויים במחירי הנפט והגז הטבעי, המגיבים באופן מיידי לשינויים גיאו-פוליטיים. מה גם שאלו מערערים על מתקנים שבבעלותה במדינות רגישות מבחינה פוליטית, והחשיפה שלה לדולר משפיעה ישירות על שורת הרווח הנקי למניה.

אנחנו סבורים כי הפורטפוליו של ENI עדיין חסר נראות לגבי האופציות לפעילותה בטווח הארוך. עד שתמונה זו תתבהר, יתמחר השוק את צמיחתה הנוכחית כמוערכת יתר על המידה. בהתאם, אנו מדרגים את המניה תחת "החזק" בסיכון בינוני, עם מחיר יעד של 18.2 אירו - כ-4% מעל מחירה הנוכחי בשוק.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של סיטיגרופ