אירופה סיימה בירידות של עד 1.7% על רקע המהומות בלוב

הבורסות הושפעו גם מירידות חדות בוול סטריט ■ הזמנות ממפעלים באירופה עלו מעל הצפי ב-2.1% בחודש דצמבר

אירופה ננעלה בירידות שערים חדות בשיעור מירבי של כ-1.7% בהמשך לירידות החדות בוול סטריט ועל רקע מהומות הדמים בלוב. "סנטימנט דובי בשווקים על רקע החששות הגוברים מפני המהומות בצפון אפריקה והחשש מפני התפשטות המשבר הפוליטי גם למדינות נוספות באזור", אמר בן פוטר, אנליסט מחקר ב- IG Markets.

הזמנות עדשות מפעלים במרחב האירו עלו ב-2.1% בחודש דצמבר אחרי עלייה של 2.2% בחודש הקודם, ולעומת צפי לירידה של 1.3%, כך פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הזמנות ממפעלים עלו ב-18.5%.

בנוגע לבעיות הפנימיות של אירופה, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מנהיגת הכלכלה החזקה ביותר באירופה, העלתה היום אפשרות כי האיחוד האירופי עשוי לנהל משא ומתן מתחדש על תנאי תוכנית החילוץ של יוון וזאת כחלק מתוכנית רחבה יותר שמטרתה לחזק את האמון באירו. נציין כי בסוף חודש מארס צפויים ראשי האיחוד האירופי להתכנס בבלגיה כדי לגבש תוכנית מקיפה לטיפול במשבר החובות באירופה במטרה להביא ליציבות המטבע האירופי.

סקטור הבנקאות התאושש היום באירופה, בנק ההשקעות Natixis בפריז רושם זינוק על רקע דיווח על תוצאות כספיות לרבעון הרביעי.

אסיה ננעלה במגמה מעורבת

אסיה הראתה היום (ד') סימני התאוששות קלים אחרי ירידות חדות שאפיינו את יום המסחר אתמול ביבשת ולאחר ירידות חדות גם בוול סטריט אמש. אסיה נסחרה היום במגמה מעורבת כאשר רוב בורסות היבשת רשמו ירידות, לעומת זאת, בורסת שנחאי עלתה כ-0.2%. המשבר הפוליטי בלוב שרק מוסיף ומחריף מכביד על המסחר גם היום. המדד המוביל באוסטרליה מראה גם כן סימני התאוששות והדוחות הכספיים של החברות חוזרים לקדמת הבמה.

הונג קוג הציגה היום את נתוני הצמיחה, בשנת 2010 צמחה ב-6.8%. בשנת 2011 הציפיות הן לצמיחה שנעה בין 4%-5% בעוד האינפלציה צפויה לעמוד על 4.5% בשנת 2011.

יפן הציגה את נתוני הייצוא, מהם עולה כי הייצוא היפני צמח בחודש ינואר בקצב האיטי ביותר מאז נובמבר 2009.

הזינוק החד במחיר הנפט ממשיך להכביד על חברות התעופה Asiana Airlines ו- Korean Air רשמו ירידות חדות.