לבעלי לב חזק: מניה מסוכנת מאוד שיכולה לזנק עד פי 4

מניית ביודל, המנסה לקבל אישור מה-FDA שיאפשר לה להסתער על שוק הסוכרת, ניצבת בצומת דרכים ממנו יכולה המניה לנסוק או ליפול

מניות קטנות הנסחרות מתחת ל-5 דולר למניה בוול סטריט נחשבות לעתים קרובות למסוכנות מאוד - אך גם הפוטנציאל גדול בהתאם. דייוויד סטרמן מתייחס בבלוג באתר המשקיעים "סיקינג אלפא" למניה כזו - ביודל (Biodel) שמה - והשורה התחתונה שלו אומרת הכל: מדובר במניה מסוכנת מאוד, אך היא עשויה לזנק פי 2, פי 3 ואולי אפילו פי 4 ממחירה היום.

ביודל (סימול: BIOD) צללה בכ-63% מחודש ספטמבר האחרון. מדובר בחברה לפיתוח תרופות אשר פיתחה מכשיר שמאפשר לאינסולין (תרופה נפוצה לטיפול בסוכרת) לחדור במהירות לדם בעת הזרקתו. כמו בחברות פיתוח תרופות רבות אחרות, גם ביודל משחקת משחק סכום אפס: אם המכשיר שפיתחה יקבל אישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) - המניה ככל הנראה תזנק; אם לא - היא צפויה ליפול.

"הבעיה היא שה-FDA דחה אתבקשתה של ביודל בחודש נובמבר וציין כי אין מספיק מידע מהניסויים הרפואיים שביצעה החברה", מציין סטרמן. "זה מה שהפיל את המניה אל מתחת ל-2 דולרים".

אך זה לא סוף הסיפור; הנהלת החברה שינסה מותניים והחליטה לבצע ניסויים נוספים ולהציג ל-FDA יותר נתונים. לחברה 22 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה וההערכה היא כי סכום זה לא יספיק לבצע את כל הניסויים. לפיכך, החברה צריכה לגייס הון בשוק כדי להשלים את הניסויים. הגיוס ככל הנראה יבוצע באמצעות הנפקת מניות לציבור, והמשמעות היא דילול בעלי המניות הקיימים וירידה במחיר המניה.

"ביודל תצטרך לגייס עוד 20-30 מיליון דולר, שזה דילול של 25%-35% לפי המחיר הנוכחי של המניה", כותב סטרמן. "אך ייתכן גם שלא יהיה צורך בגיוס הון, שכן אנליסטים בבית ההשקעות וודבוש מורגן הזכירו את ביודל כמועמדת לרכישה. אם לא יגיח קונה - המניה יכולה ליפול ל-1.5 דולרים. אך אם החברה תימכר - יש סיכוי ל-5-8 דולר למניה. כאמור, המון סיכון אך גם סיכוי גבוה מאוד".