נעילה שלילית באחד-העם; המעו"ף צנח 5% בשלושה ימים

אלדר גנזל: "אלה ימים של חרדה - לא לקבל החלטות השקעה" ■ מחיר הנפט ממשיך במסעו צפונה ■ הפקיעה הבוקר: בירידה של 1.05% ■ שמן גייסה 176 מיליון שקל

בורסת ת"א נעלה היום (ה') שבוע מסחר שלילי, כשמדד המעו"ף משלים צניחה דו-יומית של כ-3.2%. המדדים המובילים נסחרו בטריטוריה השלילית למן הפתיחה בצל המשך הלחץ בשווקים. המשקיעים ברחבי העולם מודאגים מהמשך ההסלמה בלוב ומהתחזקותו של הנפט לאיזור 100 דולר לחבית - דבר שעל פי רוב ההערכות יקשה על המשך ההתאוששות הכלכלית. הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש פברואר בירידה של 1.05% לשער קובע של 1,281.99 נקודות. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים כעת על מגמה שלילית בפתיחת המסחר בניו יורק.

האירועים בלוב מחריפים ואיתם גוברים חששות המשקיעים בשווקים הגלובליים. אתמול נחשפו בתיעוד יוצא דופן מהמדינה הבוערת תמונות של מאות קברים של אזרחים לובים שנטבחו במהלך ההפגנות. מהומות ברחבי לוב ומרחץ הדמים במדינה הזניקו את מחיר הנפט אתמול ב-2.8% לרמת שיא של למעלה מ-100 דולר לחבית. בתום המסחר מחיר הנפט ננעל על רמה של 98.1 דולר לחבית, אך זה שב ועלה היום והגיע עד קרוב ל-102 דולר לחבית נפט אחת. מחיר חבית נפט רשם שיא אחרון רק ב-11 ביולי 2008 עם מחיר של 147.52 דולר לחבית. הפעם האחרונה שבה מחיר חבית נפט היה מעל 100 דולר לחבית, הייתה בשלהי המשבר בספטמבר 2008.

סימנים ראשונים להתערבות ארה"ב במתרחש בלוב - הבית הלבן מסר אתמול כי הממשל האמריקני שוקל יחד עם האו"ם להטיל סנקציות על מועמר קדאפי. נאום שנשא נשיא ארה"ב ברק אובמה חיזק את ההנחה כי בארה"ב הסתיימה הסבלנות ובכוונת הממשל לקחת חלק אקטיבי יותר בריסון האלימות באזור.

אלדר גנזל: "ימים של חרדה הם זמן מצוין לא לקבל החלטות השקעה"

"ימים של חרדה הם זמן מצוין לא לקבל החלטות השקעה", אומר אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג. "משבר הנפט של שנת 1973 לא יחזור על עצמו, כיוון שאז דובר על החלטה גורפת של יצואניות הנפט להימנע מאספקה לזמן ממושך ואילו כעת מדובר על הפרעות נקודתיות שייעלמו עם שוך המהומות. לפיכך, השפעת גל המחאה על הכלכלה הגלובלית היא קצרת טווח והנתונים הכלכליים המעודדים של התקופה האחרונה ישובו לתת את הטון. למרות הדחף לנצל את הרגע נוכח התנודה במדדים, מוטב להימנע מכל פעולה ולתת לסערה לחלוף".

שמן בדרך לבורסה; מזור מדללת את המשקיעים

שותפות בקידוח "לוויתן", רציו המשיכה לרכז עניין רב כפי שהיה ביומיים האחרונים. אתמול פורסם ב"גלובס" כי בברקליס נותרים שוריים לגבי רציו. האנליסט דיויד קפלן כתב כי "הפוטנציאל של קידוח 'לוויתן' לא מתומחר ברציו". קפלן מעריך כי רציו, המחזיקה ב-15% מהזכויות ב"לוויתן", נסחרת כעת במחיר שמשקף רק את ערך הגז ב"לוויתן". המחיר, מציין קפלן, מתעלם לחלוטין מפוטנציאל הנפט במאגר והשתתפות ערה של השותפות ב"לוויתן" ביצוא הנפט.

מזור רובוטיקה הודיעה היום כי השלימה גיוס בהיקף כולל של 23 מיליון שקל. את הגיוס הובילה השקעה של כ-19 מיליון שקל על ידי קבוצת הפניקס. על פי הסכמי ההשקעה שנחתמו בין הצדדים, הפניקס ולידר יקבלו מניות ואופציות, כאשר המניות יוקצו לפי מחיר של 9.5 שקל למניה.

חברת חיפושי הנפט והגז שמן, שבשליטת מנופים ו-ACC, גייסה ממשקיעים 176 מיליון שקל בהנפקה הפרטית - ובכך לא עמדה ביעד שהציבה לעצמה לגייס 200 מיליון שקל לפחות. שמן מחזיקה ברישיונות חיפושים ימיים מערבית לאשדוד (לשעבר "מד-אשדוד").

פרטנר המשיכה לרכז עניין לאחר פרסום הדוחות אתמול ולאחר שבמסחר בוול סטריט אמש ירדה בכ-2%.

אל על הגיבה להמשך העלייה במחיר הנפט, הנפט קרוב מאוד לרמת שיא של 100 דולר לחבית.

הכשרה אנרגיה רוכשת זכויות מישראמקו , קבוצת דלק ונובל אנרג'י : החברה חתמה על הסכמים לרכישת זכויות ב-4 רישיונות: 17.5% מזכויות דלק ונובל אנרג'י ברישיון "אלון E" ו-17.5% ברישיון "רות D", כנגד השתתפות בהוצאות. כמו כן היא רכשה 10% מזכויות בשני רישיונות ימיים לחיפוש גז טבעי בשדה "דניאל" מישראמקו, וזאת בתמורה למתן אופציה לקניית 5% מזכויות ההשתתפות ברישיון הימי "שרה". רישיון נוסף שקשור לישראמקו הוא "שמשון", בו רוכשת ATP האמריקנית 50% מהזכויות.

מודיעין , שבשליטת צחי סולטן ו-IDB של נוחי דנקנר, המחזיקה גם כן ברישיונות שונים (בעיקר זכויות 19% ב"מירה" ו-28% ב"שרה"), הודיעה היום כי היא מבקשת לרכוש מקבוצת דלק 5% מרישיון "אביה" ו-10% מרישיון "קרן", הנמצאים צפונית ל"ים תטיס".

[לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף]