אחד העם סגרה בירידות; מניות הגז והבנקים משכו למטה

הרשי פרידמן רוכש את השליטה באזורים תמורת 300 מיליון שקל ■ וואלה נחלשה לאחר הדוחות ■ כלל פיננסים: "השפעת האירועים על שוק המניות לא צפויה להיות דרמטית"

בורסת אחד-העם נסגרה היום (ב') במגמה שלילית, כפי שנסחרה לאורך כל היום. כשעה לפני סיום המסחר היה נדמה שמדד המעו"ף על סף מעבר לטריטוריה חיובית בעקבות שיפור במסחר באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט, אולם בשעה האחרונה שבו המדדים המובילים ונחלשו. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.84 מיליארד שקל.

בבית ההשקעות כלל פיננסים סבורים כי בינתיים האירועים הגיאו-פוליטיים באיזור לא מהווים סיבה מספקת לחלוקה מחדש של תיק ההשקעות. אופיר הראל, מנהל השקעות בבית ההשקעות מסביר ל"גלובס" כי "נכון לעכשיו, השפעת האירועים על שוק המניות לא צפויה להיות דרמטית, ויכולה לאפשר לנצל הזדמנויות בהן מניות נפגעות לא בגלל שינוי במצבן של החברות, אלא בהשפעת האירועים".

ביחס לתיק ההשקעות סבור הראל כי "הגדלת רכיב המניות הוא צעד שנראה על פניו כצעד נכון. יש לזכור כי מניות מדד ת"א 25 מתומחרות במחירים לא נמוכים אך סבירים, והאפסייד נמצא במניות מדד ת"א 75 ומניות היתר, תוך נטילת סיכון מסוים של סחירות נמוכה ותנודתיות גבוהה".

בין הסקטורים המקומיים המומלצים להשקעה, מציין הראל את מניות הבנקים. לעומתן, הוא סבור כי מניות הגז מתומחרות היום במחיר מלא, וממליץ להקטין חשיפה למניות סקטור התקשורת. "סקטור מניות הגז מתומחר היום במחיר מלא המגלם את פוטנציאל הגז מהמשאבים, והפוטנציאל הרב הינו במציאת נפט שידחוף את הסקטור קדימה. מניה מומלצת בסקטור היא אבנר", מעריך הראל.

בזירת המאקרו, הלמ"ס דיווחה היום כי שיעור האבטלה בישראל (אחוז הבלתי מועסקים בקרב בני 15 ומעלה) נותר ברבעון הרביעי של 2010 על 6.6% שהם כ-211 אלף בלתי מועסקים לעומת 2.984 מיליון מועסקים בכוח העבודה האזרחי בישראל. אחוז המשתתפים בכוח העבודה האזרחי ברבעון הרביעי של 2010 היה 57.8% עלייה של 0.1% ביחס לרבעון השני של 2010. שיעור ההשתתפות של הגברים ירד ב-0.2% ל-62.3% ושיעור הנשים עלה ב-0.4% ל-53.5%.

ירידות חדות בשותפויות הגז הטבעי לקראת אישור המלצות ששינסקי

בין מוקדי המסחר היום עמדו שותפות קידוח "תמר" - ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים - לאור חשיפת "גלובס" מאמש לפיה חברת החשמל מתכננת להגדיל משמעותית את הייצור באמצעות גז טבעי ותרחיב את רכש הגז מ"תמר" ל-4.5 עד 5 BCM בשנה, בעסקה שמוערכת במיליארדי דולרים. רציו רשמה ירידה חדה.

לקראת אישור המלצות ועדת ששינסקי הערב בכנסת בקריאה ראשונה, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מחברי סיעתו להתאחד ולתמוך בהצעה. בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, שבה משתתף גם הפרופ' איתן ששינסקי, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מבקשים להעביר בחוק את המלצות ועדת ששינסקי - זה חיוני למימוש הכנסות הגז בישראל. ככל שנמהר לעשות זאת כן ייטב. אני מבקש מחברי הסיעה והקואליציה להתאחד סביב היעד החשוב הזה ולהעביר היום בקריאה ראשונה את ההצעה".

הרשי פרידמן סיכם על רכישת השליטה באזורים . פרידמן ירכוש את מניותיו של שעיה בוימלגרין (כ-63.8%) תמורת 300 מיליון שקל, עסקה המשקפת לאזורים שווי של כ-470 מיליון שקל. פרידמן אמור להעביר במיידי 100 מיליון שקל במזומן ועוד 200 במועד השלמת העסקה (קלוזינג) בעוד מספר חודשים. תמיר פוליקר, לשעבר מנכ"ל סונול ומי שליווה את פרידמן בחודשים האחרונים בשלבי הסגירה הסופיים של העסקה, ימונה למנכ"ל אזורים.

משקיעי טבע ממתינים לדיון ב-FDA בתרופת הקלדריביין של מרק לטיפול בטרשת נפוצה, מתחרה ישירה של הקופקסון. נציין כי המוצר כבר קיבל 2 חוות דעת שליליות מהוועדה האירופית. האנליסטית נתלי גוטליב מ-IBI העריכה אתמול כי "אישור המוצר ע"י ה-FDA, שלא לפי ציפיות השוק, יכול לדחוף את מניות החברות הפעילות בתחום הטרשת הנפוצה, ובכלל זאת גם את טבע, דרומה".

ספקית הגז המצרית EMG הודיעה אתמול ללקוחותיה כי תחדש את אספקת הגז ממצרים לישראל עד סוף השבוע הקרוב. כזכור, אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה ב-5 בפברואר. אמפל , המחזיקה ב-12.5% מ-‏EMG‏, דיווחה בעבר כי אספקת הגז צפויה להתחדש ב-17 בחודש, אולם יום לפני אותו מועד הודיעה כי האספקה לא תחודש בתאריך זה, אלא במועד מאוחר יותר בחודש פברואר.

פרוטליקס המשיכה לרכז עניין רב לאחר שהשילה אתמול רבע משוויה ברקע אי-אישורה של תרופת ה-Uplyso לטיפול במחלת הגושה על ידי ה-FDA. ה-FDA שלח את החברה להביא נתונים נוספים לגבי הליך הייצור של התרופה, בקרת האיכות ועוד תוצאות מניסוי שהיא עורכת כעת. ללא אישור, לא ניתן כמובן למכור את התרופה בארה"ב.

אינטק פארמה דיווחה היום על הצלחה בתוצאות הביניים של הקבוצה הראשונה בניסוי הקליני Phase 2 במוצר האקורדיון-זלפלון לטיפול בהפרעות שינה. בחברה מעריכים כי תוצאות הביניים משפרות את סיכויי ההצלחה בשלבים הקליניים הנוספים הנדרשים להשלמת הניסוי.

מניית וואלה נסחרה לאחר שדיווחה כי הכנסותיה ב-2010 זינקו ב-37% לכ-180.8 מיליון שקל, אך הרווח נפל ב-55% לכ-9 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]