אירופה ננעלה במגמה מעורבת; בורסת לונדון ירדה 0.1%

אסיה סגרה בנטייה לעליות ■ סין חתכה את יעד הצמיחה ל-5 שנים ל-7% בשנה לעומת 7.5% ב-5 השנים הקודמות ■ המטרה - מניעת התחממות יתר והתפרצות אינפלציונית

בורסות אירופה נעלו את המסחר במגמה מעורבת לאחר ששבוע המסחר באירופה נפתח בירידות קלות בעקבות המשך עליית מחירי הנפט והסחורות. בין הדוחות המובילים שפורסמו היום ביבשת נציין את אלו של הבנק הגדול בעולם HSBC שדיווח שרווחיו עלו מעל ל13- מיליארד דולר, אך היו נמוכים מהציפיות. בשעות הבוקר דווח כי מדד המחירים לצרכן בספרד עלה ב-3.4% בפברואר.

כאמור, HSBC דיווח כי הרווח הנקי בשנת 2010 זינק ל-13.16 מיליארד דולר לעומת 5.83 מיליארד דולר בשנה הקודמת, כאשר רווחי הבנק נבעו מכל קבוצות הלקוחות והאיזורים בהם הוא פועל לראשונה מאז 2006. עם זאת בשוק ציפו כי הרווחים יגיעו ל-14.02 מיליארד דולר. הבנק העלה את הדיבידנד ל-12 סנט למניה מ-10 סנט למניה.

מנייתה של המו"ל הבריטי פירסון (סימול: PSON) עתה לאחר שדיווחה הבוקר שרווחיה בשנת 2010 עלו פי 3 ל-1.3 מיליארד ליש"ט בעוד שהמכירות עלו ב-10% ל-5.66 מיליארד ליש"ט. בניטרול רווחיה ממכירת נתח של 61% בחברת אינטראקטיב דטא דיווחה החברה כי הרווח התפעולי שלה עלה ב-21%. פירסון היא המו"ל של הפיננשל טיימס. החברה העלתה את הדיבידנד שלה ב-9% ל-38.7 פני למניה.

אסיה ננעלה במגמה חיובית

הבורסות המובילות באסיה נסחרו היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר בנטייה לעליות שערים ברקע נעילה חיובית ביום ו' בוול סטריט. המשך המהומות במדינות ערב, החששות מפני המשך התחזקותו של הנפט וחדשות הצמיחה הטריות מסין נמצאים ברקע המסחר הבוקר באסיה. בלטה לחיוב הבורסה של הודו שזינקה בכ-3% לאחר שפורסם שם היום התקציב ושר האוצר ההודי אמר כי הוא צופה שהגירעון התקציבי יצטמצם ל-4.6% מהתמ"ג בשנה הפיסקאלית הקרובה.

על פי דיווחים בסין, ראש הממשלה וון ג'יאבאו ציין כי הממשל רוצה צמיחה כלכלית איטית יותר על מנת להימנע מאינפלציה. מטרתו של הממשל הסיני, על פי הדיווח, היא צמיחת תמ"ג שנתית ממוצעת של 7% בחמש השנים הבאות, ירידה מהיעד המוצהר של צמיחת תמ"ג שנתית של 7.5% בחמש השנים שחלפו.

כלכלני קרדיט אגריקול מיהרו להגיב לדיווח וציינו במכתב ללקוחות כי "הערותיו של ג'יאבאו מרמזות הרבה יותר. לא נופתע אם נראה צעדי הידוק מוניטאריים נוספים, צעדי פיקוח בשוק הנדל"ן והתחזקות של היואן הסיני".

"המדיניות הסינית להאט את הצמיחה על מנת למנוע בועה היא חיובית, אך היא פוגעת בסנטימנט המשקיעים והסוחרים, אשר ציפו לקצב צמיחת תמ"ג של 9% בשנה", ציינו ב-Tachibana Securities.

בגזרת הפיננסיות היפניות, Mizuho Securities ו-Mizuho Investors Securities מזנקות ברקע דיווח ב-Nikkei כי קבוצת Mizuho Financial שוקלת הצעת רכש מלאה ל-2 היחידות.

FujiFilm Holdings מתכננת לרכוש את MSD Biologics הבריטית ואת Diosynth RTP האמריקנית מענקית התרופות מרק. על פי הערכות ב-Nikkei, המחיר שישולם עבור 2 חברות הפרמצבטיקה יעמוד על כ-40 מיליארד ין יפני או 490 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]