האם הסכסוך המסחרי בין חברת סלקום לערוץ 10 עולה עוד מדרגה? ל"גלובס" נודע כי לאחרונה הפסיק ערוץ 10 את ההתקשרות שלו עם סלקום והעביר את עובדי הערוץ לחברות סלולר אחרות.
שלא לייחוס מספרים מקורבים בענף כי למנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, נמאס מהחרם הארוך שהטילה סלקום על פרסום בערוץ 10 - והוא החליט לבצע מהלך נגדי.
באופן רשמי דוחים בערוץ 10 את הקשר לאי-הפרסום של סלקום עם ההתנתקות של הערוץ ומהחברה - ותולים זאת פשוט בשירות גרוע. "בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של עובדים רבים בערוץ בנוגע לרמת השירות של סלקום, החלטנו להעביר את העובדים לחברות אחרות. כשרמת השירות בסלקום תשתפר, בהחלט נשקול לחזור", אומר דודו אוחיון, מנהל מינהל ומשאבי אנוש בערוץ 10.
כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני למעלה משנה פרץ סכסוך מסחרי בין ערוץ 10 לסלקום על רקע תנאים מסחריים. בתחילה נראה היה כי מדובר במשבר שייפתר תוך שבועות ספורים, שכן לסלקום הייתה כבר היסטוריה של כיפוף ידיים עם הזכייניות השונות - לרבות זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת.
חרם ארוך
כידוע, סלקום הינה חלק מקבוצת אי.די.בי, שכוללת בנוסף מפרסמות גדולות אחרות במשק, כגון שופרסל, חוגלה-קימברלי ו-013 נטוויז'ן. בשנים האחרונות החלה הקבוצה למנף את כוחה באמצעות הסכם מסגרת כולל, המגדיר מצד אחד התחייבות כספית של הקבוצה מול הזכיינית, וממנה נגזרים הסכמים נפרדים לכל חברה וחברה.
בתחילת הדרך נקטה אי.די.בי מהלכי "חרם" כאלה ואחרים מול הזכיינים כדי "לשכנע" אותם לאפשר להם ליצור הסכם קבוצתי, אך מאז שהמהלך התאפשר "חרמות" כאלה כמעט אינם קורים.
לעומת זאת, סלקום מניפה את חרם הורדת הפרסום בתדירות גבוהה יחסית למקובל בשוק, אך גם עבורה המלחמה הנוכחית מול ערוץ 10 היא ארוכה יחסית.
נראה כי סמנכ"ל השיווק של סלקום, עדי כהן, כלל אינו מושפע מכך שהחברה איננה מפרסמת בערוץ, ועל-פי מקורבים בענף, הוא מתעתד להמשיך לפרסם בערוץ 2 ולהימנע מפרסום בערוץ 10.
מסלקום נמסר בתגובה: "בין סלקום לערוץ 10 יש אי-הסכמות מסחריות. מיותר לציין כי החלטת ערוץ 10 איננה קשורה לשירות המצוין שחברת סלקום מעניקה ללקוחותיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.