במארס 2010, עם הצגת דו"חות 2009, הבטיח דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט: "נציג צמיחת שיא בשנת 2010". שנה עברה וקוטלר פורע את השטר. הרווח של ישראכרט מגיע ל-208 מיליון שקל, שיא של כל הזמנים והגבוה ביותר בענף (בנטרול רווח חד פעמי של כאל ממכירת מניות ויזה).
היום נשמע קוטלר מרוצה מאוד. "התווינו אסטרטגיה ויישמנו אותה זו שנה שנייה רצופה", אמר ל"גלובס". "עברנו למקום הראשון באשראי חוץ בנקאי ושיפרנו מאוד את השירות עד לזכייה בפרס השירות של תחרות המי"ל. בעיני, שירות הוא המרכיב העסקי שמבדיל אותנו מהמתחרים".
בהתייחסו לתחרות בענף כרטיסי האשראי, ולחקיקה בעניין הסליקה הצולבת אותה מובילות החברות המתחרות, אמר קוטלר: "החקיקה תפגע בנו ותשפיע מהותית לרעה על התוצאות העסקיות, אך אין ביכולתנו להעריך כרגע את גודל ההשפעה. למרות הטענות יש תחרות בענף כרטיסי האשראי, וקצב החלפת בתי העסק והמעבר בין החברות מוכיח זאת. אני מפרגן למתחריי, אבל מציע להם שיעסקו בתחרות ולא בדיבורים".
ראשונה בכרטיסים החוץ בנקאיים
ישראכרט הודיעה היום על ביטול שיטת צבירת הכוכבים בסוף השנה, כשבמקביל תציג החברה בחודשים הקרובים חלופה ללקוחות. ללא קשר, ביצעה ישראכרט שינוי באומדן החשבונאי בשיטת ההפרשה בגין כוכבים, והציגה מחדש את הדוחות לשנים 2007-2009. כתוצאה מכך עלה הרווח ב-2010 ב-12 מיליון שקל, אך הרווח המצטבר על פני שנים ירד ב-6 מיליון שקל.
הכנסות ישראכרט עמדו בשנת 2010 על 1.58 מיליארד שקל, עלייה של 11.5%. עודף ההכנסות על הוצאות לפני העברת עמלות לבנקים עלה ב-11% והגיע ל-734 מיליון שקל. הוצאות התפעול קפצו ב-21% ועמדו על 565 מיליון שקל. קוטלר מסביר זאת בכך ש"העלייה בפעילות המועדונים ובהטבות ללקוחות, עולה כסף, צמיחת אמקס יקרה וגם הוצאות השכר עלו כי הגדלתי את מרכזי השירות".
מחזור העסקאות עלה בשנת 2010 ב-10.6%, והגיע ל-90 מיליארד שקל. "קצב הצמיחה הדו ספרתי שראינו ב-2010 הוא קצב גבוה לטעמי, ולהערכתי הצמיחה בשנת 2011 תהיה בשיעור חד ספרתי גבוה", אמר קוטלר.
באשראי החוץ בנקאי המשיכה ישראכרט לצמוח בקצב מהיר, תוך התבססות על שיתופי פעולה עם סופר פארם (כרטיסי לייף סטייל) ומועדון "חבר" של משרתי הקבע.
מאז 2008, ותוך שנתיים, קפצה ישראכרט מהמקום האחרון למקום הראשון בכמות הכרטיסים החוץ בנקאיים בענף. בשנת 2010 המשיכה הצמיחה, והיקף הכרטיסים החוץ בנקאיים עלה ב-28% והגיע ל-546 אלף. זאת, בהשוואה ל-426 אלף בדצמבר 2009.
היקף האשראי החוץ בנקאי הצרכני עלה ב-16% והגיע ל-731 מיליון שקל. מבחינת מחיר האשראי - כלומר, גובה הריבית - נותרה ישראכרט החברה הפחות יקרה בשוק האשראי החוץ בנקאי, אך היא סוגרת פערים והריבית הממוצעת שגובה החברה מלקוחותיה עלתה תוך שנה מ-8.7% ל-9.8%.
מותג אמריקן אקספרס המונפק על ידי החברה הבת פועלים אקספרס ממשיך להיות המותג הצומח ביותר. מחזור העסקאות של אמקס עלה בשנת 2010 ב-17% ועמד על 10.2 מיליארד שקל. כמות כרטיסי אמקס הגיעה ל-268 אלף - עלייה של 22%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.