חברת פרייס ליין.קום (Pricline.com, סימול: PCLN) פועלת בתחום התיירות. היא מספקת שירותי נופש דרך אתרי אינטרנט, המאפשרים לגולשים להציע בעצמם את המחיר לחבילת הנופש (Name Your Own Price Service), ובהתאמה גם לבחור את הספקים. החברה האמריקנית פועלת בארה"ב, ומחוצה לה, באירופה ובאסיה.
PCLN דיווחה על הכנסות כספיות לרבעון הנועל את 2010 - של 731.3 מיליון דולר מעל ההערכה שלנו, שעמדה על 728.8 מיליון דולר. כמו כן, היא עקפה גם תחזיתנו בשורת הרווח הנקי למניה וה-EBITDA (רווח בנטרול מימון, מס, פחת והפחתות) - 222.9 מיליון דולר מול 205.6 מיליון דולר, ו-3.4 דולר לעומת 3 דולר בהתאמה.
התוצאות החזקות נתמכו בעסקי המלונאות, שרוו בשנה החולפת נחת עם עלייה של 51% בתפוסת החדרים. בנוסף, העלייה ברווח הגולמי (53%), ממשיכה להשיג את הוצאות הפרסום (43%). בעקבות כך מצאנו לנכון לעדכן את תחזית ה-EBITDA שלנו ל-2011 מ-1.2 מיליארד דולר ל-1.26 מיליארד דולר.
להערכתנו, תימשך העלייה בתפוסת החדרים המקומית בכ-10% ברבעון הראשון של 2011, ובמשך השנה כולה תעמוד על 8%. נציין כי כאן גם עומדת נקודת סיכון למניה, שכן לחץ מצד ספקים, או שינוי לרעה בתנאים המאקרו הכלכליים - עלולים לפגוע בביצועי המניה.
החברה נסחרת במכפיל 27 לתחזית הרווח שלנו למניה ב-2011, ואנו צופים לחברה עלייה שנתית של 54% ברווח למניה. אלו מביאים אותנו לדרג את PCLN ב"תשואת יתר" תחת מחיר יעד של 484 דולר, כ-7.5% מעל מחירה הנוכחי בשוק.
* נכתב על ידי מחלקת המחקר ב-JP מורגן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.