עליות בבורסות אירופה; האינפלציה במרחב האירו עלתה ל-2.4%

לעומת שיעור של 2.3% בחודש הקודם ■ מדד מנהלי הרכש ל 59 נק' בפברואר לעומת 57.3 נק' בחודש ינואר ■ עלייה של 0.5% בחוזים העתידיים בוול סטריט

אירופה נסחרת בעליות שערים בהובלת יצרניות הרכב ובהובלת מניות הכרייה. נתוני מאקרו המתפרסמים היום מעודדים את המשקיעים ביבשת לאור ירידה בשיעור האבטלה בגרמניה וזינוק במדד מנהלי הרכש במרחב האירו. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מספקים גם הם רוח גבית לעליות באירופה היום.

שיעור האינפלציה במרחב האירו עלה ב-2.4% בחודש פברואר, לעומת שיעור של 2.3% בחודש הקודם. העלייה באינפלציה במרחב האירו מחזקת את הערכה כי הבנק המרכזי יאלץ לעלות את הריבית.

שיעור האבטלה במרחב האירו רשם ירידה קלה בחודש ינואר ל-9.9% לעומת שיעור של 10% בחודש דצמבר.

המגזר היצרני במרחב האירו מאיץ: מדד מנהלי הרכש עלה לרמה של 59 נקדות בחודש פברואר לעומת 57.3 נק' בחודש ינואר. מדובר בעלייה המואצת והמהירה ביותר במדד מנהלי הרכש ב-11 השנים האחרונות. גרמניה, אוסטריה והולנד הובילו את העליות במדד מנהלי הרכש. לעומת זאת, נמצא כי הלחצים האינפלציוניים ממשיכים להתגבר על רקע עליית המחירים.

עוד נתוני מאקרו היום, בגרמניה פורסם מספר הבלתי המועסקים בגרמניה ירד ב-52 אלף בחודש פברואר. שיעור האבטלה בגרמניה רשם ירידה קלה בחודש פברואר ל-7.3% משיעור של 7.4% בחודש ינואר. נתוני התעסוקה שהציגה גרמניה היום טובים יותר מהתחזיות המוקדמות שעמדו על ירידה של 15 אלף במספר העובדים הבלתי מועסקים.

HSBC בנק ההשקעות ממשיך לרכז עניין לאחר שספג הורדת המלצה מ-UBS. כמו כן הבנק חתך את מחיר היעד ל-0.8 פאונד.

נעילה חיובית באסיה

בורסות אסיה המשיכו היום (ג') את המגמה החיובית ששרטטה אמש וול סטריט. בין מוקדי המסחר באסיה ניתן למנות את החלטת הריבית באוסטרליה (נותרה ללא שינוי), את הירידה במדד מנהלי הרכש הסיני בפברואר ואת היציבות במחירי הנפט.

בסין פורסם הבוקר כי מדד מנהלי הרכש לחודש פברואר ירד ל-52.2 נקודות לעומת רמה של 52.9 נקודות בינואר. עדיין, נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות מאותתת על התרחבות כלכלית. החלק הארי של הכלכלנים במזרח מעריכים כי הסיבה העיקרית לירידה במדד המנהלים נובעת מראש השנה הסיני, שחלק השנה בשבוע שבין ה-2 ל-8 לחודש.

ביפן פורסמו נתוני מאקרו חשובים: האבטלה בינואר נותרה בשיעור של 4.9%, וצריכת משקי הבית ירדה ב-1% לעומת צפי לירידה חדה יותר של 1.5%. הירידה בצריכת משקיע הבית בינואר מסמנת 4 חודשים רצופים של ירידה בצריכה. הנתון מחליש את הין היפני, עובדה המעודדת את מניות היצוא הבולטות.

"קל מאוד השבוע לעבור ממצב של פסימיות למצב של אופטימיות ברקע המשך התאוששות הכלכלה האמריקנית", ציינו הבוקר ב-Meiwa Securities.

באוסטרליה החליט הבנק המרכזי, כצפוי, להותיר את הריבית על כנה בשיעור של 4.75%. "מועצת הבנק החליטה כי המדיניות המוניטרית הננקטת תואמת את התחזית המאקרו כלכלית הנוכחית", ציין נגיד הבנק, גלן סטיבנס בהודעה הנילוות להודעת הריבית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]