בנק ההשקעות JP מורגן מעריך כי שוק הטאבלטים (מחשבי לוח) יצמח להיקף של כ-35 מיליארד דולר עד לסוף שנת 2012, תוך שהוא דוחק את רגלי שוק המחשבים האישיים. עלייתו של שוק הטאבלטים תביא גם להורדת מחירים בשל התחרות הגוברת בו.
ב-JP מורגן מעריכים כי האימוץ של הטאבלטים בקרב הצרכנים יעלה בשיעור חד, כמו גם גידול במגוון המכשירים המוצעים בשוק. את התרחבותו הצפויה של שוק הטאבלטים זוקפים בחברה לזכות השיפור במערכות ההפעלה המיועדות עבור המכשירים, בנוסף על הרחבה של קהל הצרכנים שלהם, העתידים לכלול גם לקוחות ממגזר החינוך ומהמגזר העסקי.
"אנחנו צופים שלנוכחות הטאבלטים על המדפים תהיה השפעה שלילית שתלך ותגדל על מכירות המחשבים האישיים", אמר האנליסט מרק מוסקוביץ' מ-JP מורגן. "יותר מ-35% ממכירות הטאבלטים ב-2012 יבואו על חשבון המכירות של המחשבים, בייחוד המחשבים הניידים והנטבוקים", הוסיף.
במקביל, החברה העלתה את תחזית ההכנסות של שוק הטאבלטים ב-2011 מ-24.9 מיליארד דולר ל-26.1 מיליארד דולר, ואילו את תחזית הכנסות שוק הטאבלטים ב-2012 מ-34.1 מיליארד דולר ל-35.2 מיליארד.
עד סוף השנה הנוכחית מעריכים בבנק ההשקעות כי 47.9 מיליון טאבלטים יימכרו ברחבי העולם, זאת לעומת תחזית קודמת של החברה שהעריכה את הנתון ב-46.1 מיליון. בחברה מעריכים שב-2012 יימכרו 79.6 מיליון טאבלטים, לעומת הערכה קודמת של 78.2 מיליון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.