החלטה אחת שגויה - וחצי מיליארד שקל מכספי משלם המסים יורדים לטימיון. למרות המלצות מבוססות נגד המהלך, החליטו בצה"ל להעביר את צי הרכב שלהם לחברות ליסינג, ובכך בזבזו כספים אדירים שלטענת סגן הרמטכ"ל - מנעו מימון של פרויקט רגיש.
לא בכל יום משמיע סגן הרמטכ"ל האשמות בוטות כל כך. זה קרה ליאיר נווה בדיון על נושא שולי לכאורה, הליסינג בצה"ל. החל מ-2001 רצה צה"ל לברר אם ניתן להעביר את צי הרכב, אותו נהג עד אז לרכוש בעצמו, לליסינג. שש חוות דעת שנמסרו על המעבר לשירות הליסינג חשפו שזה פשוט לא כדאי: הליסינג יקר לפחות ב-20% מאשר החזקת צי הרכב על ידי צה"ל.
סגן הרמטכ"ל: "מדובר באירוע מביך"
חמש שנים אחרי, התברר שתג המחיר של ההפקרות הזו הוא 560 מיליון שקלים - אולם זה לא מסתיים כאן. בשנה שעברה, בתקופת כהונתו של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, נחתם חוזה הארכה לשירותי הליסינג.
בחודש שעבר, כשממדי השערוריה מתחילים להתברר, באמצע סערת גלנט, מכנס סגן הרמטכ"ל דיון סגור, ובו הוא מעלה כמעט במפורש חשד לפלילים שפגע ביטחונית בצה"ל. "החומרים חמורים", אמר האלוף נווה, "מדובר באירוע מביך. התהליך היה רע, הכסף היה יכול לשמש לפרויקט הכי חשוב של צה"ל בתכנית הרב-שנתית. מקווה שלא נגיע למסקנה שהיו כאן שיקולים זרים, הרי הפסד של סכום כזה לא היה עובר בשום חברה אזרחית, המנכ"ל היה מתפטר מיד".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשנת 2005 עלה הנושא בעבודת מטה סדורה ואושר ע"י הרמטכ"ל דאז דן חלוץ לעבור לליסינג. החשב הכללי במשרד האוצר אישר את המלצות הצבא ואף אימץ את מסקנותיו. המכרז החדש ב-2010 כלל שינויים שבעקבותיהם הוזל המחיר בעשרה אחוזים, למרות עליות המחירים. בימים אלה נערכת בדיקה מחודשת בעניין, ועד שתושלם לא יאושרו התקשרויות נוספות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.