חברת התעופה אל-על תפסיק לאבטח את התעופה הישראלית בסוף החודש - כך הודיע מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי, לשר התחבורה ישראל כץ, במכתב שנשלח אליו. עמדת אל-על היא שהמדינה צריכה לשאת בעלויות אבטחת התעופה, ולא החברה.
"אל-על מתנגדת לעמדת משרד התחבורה כי אל-על (ושאר חברות התעופה הישראליות) ימשיכו לשאת בעלויות אבטחת התעופה", כתב שקדי. "אבטחת התעופה הישראלית כולה צריכה להיות ממומנת על-ידי מדינת ישראל, בהתאם לחובתה של המדינה להגן על אזרחיה, וכן כדי לאפשר תחרות שוויונית והוגנת של החברות הישראליות עם חברות התעופה הזרות אשר משוחררות מנטל כבד זה המונח על כתפי אל-על".
משרד התחבורה החליט בעבר להקים רשות תעופה ממלכתית שתישא בעלויות האבטחה, אולם עד להקמת הרשות המדינה מסרבת לממן את האבטחה והחברה נושאת בהוצאות.
"אל-על חוזרת על דרישתה כי במהלך התקופה שעד להקמת רשות האבטחה הממלכתית, ועד שנטל האבטחה יוסר מאל-על, תתחייב מדינת ישראל לשפות את אל-על על כל נזק שיגרם לה בגין אירוע בטחוני", כתב שקדי. "אין כל צידוק או היגיון בדרישה כי תעמיד שירותי אבטחה לחברות התעופה האחרות. אין זה תחום עיסוקה של אל-על, אין מדובר ב'תשתית חיונית', או בשירות שאין לו תחליף. כלל יסוד הוא כי על כל מתחרה לעמוד על רגליו שלו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.