החברה הלאומית לדרכים מוציאה למכרז את החלק השני בכביש 531, כביש הרוחב המהיר בין כ"ס להרצליה. המכרז מתייחס לבניית מחלף רעננה דרום והיקפו נאמד ב-850 מיליון שקל.
הפרויקט מבוצע בשיטת תכנון-ביצוע (DB), לתכנון והקמה לפי לוחות זמנים. כפי שנחשף ב"גלובס", המתמודדים בששת המכרזים של הפרויקט יתמודדו על המחיר ותקופת הביצוע. הכביש צפוי להיסלל עד סוף 2015.
המכרז הראשון הוצא לפני חודש וחצי וטרם נסגר, וככל הידוע השחקניות הגדולות בענף לא הגישו הצעה. בגלגולו הקודם, זכתה שפיר הנדסה בשליטת האחים שפירא במכרז, אולם הזיכיון לבניית הכביש כפרויקט PFI נשלל ממנה לאחר שלא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית.
המכרז הנוכחי מהווה את החלק המרכזי בפרויקט, והוא כולל בניית גשר, כריית מנהרה, מסילת רכבת ותחנת רכבת. אורכו של כביש 531 הוא 15 ק"מ והוא יקשר בין כביש 6 באזור כ"ס במזרח לנתיבי איילון באזור הרצליה במערב. לצד המכרז העתידי להארכת נתיבי איילון. מדובר במכרז המורכב ביותר בפרויקט, ולפיכך לפי ההערכות יושלם תוך שלוש שנים לפחות. מסולל בונה ומדניה סיבוס נמסר כי הן מתכוונות להשתתף במכרז.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.