ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לסין להיות שותפה בפרויקט הרכבת לאילת: בפגישה שקיים נתניהו עם שר הסחר הסיני צ'אן דמינג, עלתה האפשרות כי ישראל וסין ישתפו פעולה בבניית קו הרכבת לאילת.
בפגישה, שהתקיימה ביום שני האחרון בכנסת, הציע ראש הממשלה לשר הסיני כי סין תהיה שותפה פיננסית בבניית הקו לאילת. השר הסיני הבטיח לבחון את האפשרות בחיוב. לסין עניין רב במהלך, שכן ערוץ היצוא המרכזי של סין לאירופה נעשה דרך תעלת סואץ.
כל שינוי בתעלה גורם לסינים לבעיות וחוסם את האפשרות ליצא לאירופה מבחינתם. במהלך הפגישה אמר נתניהו כי לדעתו לא נכון לסינים לשים את כל הביצים בסל אחד, והציע כאלטרנטיבה שותפות בבניית הקו שתאפשר לאוניות הסיניות להגיע דרך ים סוף וליצא דרך נמל אשדוד או נמל חיפה.
הסינים, שידועים במהירות הבנייה שלהם, שאלו את נתניהו מה אורך הקו. כששמעו שמדובר במאות ספורים של קילומטרים, לא הצליחו לעצור את צחוקם והבטיחו כי ישקלו את הנושא ברצינות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.