פיפ"א מסיימת את קמפיין מונדיאל 2010 בדרום אפריקה עם רווח של 610 מיליון דולר. כך עולה מהדוחות הכספיים של 2010 שפרסם הארגון. קמפיין מונדיאל 2010 מחושב על פי המעגל הארבע-שנתי, שבין 2007-2010. בתקופת הזמן האמורה הסתכמו ההכנסות של פיפ"א ב-4.18 מיליארד דולר, לעומת 3.55 מיליארד דולר הוצאות.
נכון ל-31 בדצמבר 2010, עומדות יתרות המזומנים של פיפ"א על פלוס 1.28 מיליארד דולר - עלייה של 20% תוך שנה אחת.
קמפיין דרום אפריקה 2010 היה אמנם מוצלח עבור פיפ"א, אבל לא הצליח לשבור את השיא שנקבע בקמפיין הקודם: במונדיאל 2006 (מעגל ארבע שנתי שבין 2003-2006) הסתכם הרווח של ארגון הכדורגל העולמי ב-633 מיליון דולר, מה שהפך אותו למונדיאל הרווחי בכל הזמנים.
מתוך סך הכנסות של 4.18 מיליארד דולר, מרכיב ההכנסה העיקרי היה זכויות טלוויזיה - 2.44 מיליארד דולר; מרכיב ההכנסה השני הכי גדול היה זכויות שיווק ופרסום שהסתכמו ב-1.09 מיליארד דולר.
הההכנסות מטלוויזיה הראתה גם על מאזן הכוחות של השווקים, והעוצמה של השוק האירופי בכדורגל: 53% מסך זכויות השידור הגיעו מאירופה, רק 8% מצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) ו-39% מדרום אמריקה, אסיה, אפריקה ואוקיאניה.
במהלך מונדיאל 2010 חילקה פיפ"א 348 מיליון דולר ל-32 הנבחרות שהשתתפו בטורניר: את הסכום המקסימלי - 30 מיליון דולר גרפה אלופת העולם ספרד, כאשר כל אחת מ-16 הנבחרות שהודחו בשלב הבתים זכו לסכום המינימלי - 8 מיליון דולר. לטורניר גביע העולם נמכרו בסך הכל 2.96 מיליון כרטיסים - 97.5% מסך הכרטיסים שהוצאו למכירה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.